مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از خسارت سیل و رانش زمین به تاسیسات آبرسانی ۲۹ روستای گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: بیش از ۳۴ میلیارد ریال به تاسیسات آ‌ب‌رسانی این روستاها در شهرستان‌های رودبار، رضوان‌شهر، تالش و صومعه‌سرا خسارت وارد شد.

محبعلی رنج‌ور، بیشترین میزان خسارت را مربوط به تخریب خطوط انتقال و توزیع دانست و افزود: از ساعات اولیه وقوع سیل و رانش زمین در این ۴ شهرستان، تمامی عوامل شرکت آبفار گیلان برای رفع خرابی‌ها و وصل شدن آب شرب روستاهای حادثه دیده بسیج شدند.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی ۸ هزار خانوار این روستاها وصل شده، گفت: در چند روز گذشته به‌منظور تامین آب‌شرب روستاهای حادثه دیده، بسته‌های آب یک لیتری بین روستاییان توزیع و آب‌رسانی سیار نیز انجام شد.

رنج‌ور با تاکید بر حضور مستمر معاون بهره‌برداری و سایر اعضای کمیته بحران شرکت آبفار گیلان در این روستاها، افزود: برای اطمینان از سلامت آب‌شرب روستاهای حادثه دیده، کارشناسان کنترل کیفیت این شرکت همراه با آزمایشگاه سیار در این مناطق حضور یافتند و آزمایشات کدورت و کلرسنجی از شبکه‌ها و تانکرهای آب‌رسانی را به‌طور مداوم انجام دادند.

وی با اشاره به بازدیدها و نمونه برداری‌های مشترک از آب این روستاها توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آبفار استان گفت: مخازن و شبکه‌های آب‌رسانی تمامی این روستاها شستشو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.