به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت ایران رادیاتور واقع در شهر صنعتی رشت ، عصر جمعه در جلسه فعالان بخش صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان لنگرود، نسبت به پلمپ انبار کالاهای این شرکت که منجر به تعطیلی بخشی از این واحد صنعتی شده، گلایه و اظهار کرد: هفته گذشته ماموران تعزیرات حکومتی وارد انبار این واحد تولیدی شده و به بهانه احتکار کالا در انبار وسایل یدکی، این کارخانه را پلمپ کردند و درحال حاضر حدود 800 نفر از کارگران این واحد تولیدی بیکار هستند.
وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 600 کارگر در این واحد تولیدی، خواستار رسیدگی مسئولان شد.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بلافاصله در تماس با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی موضوع را پیگیری کرد که در نهایت، با بررسی های بعمل آمده از سوی رئیس این سازمان، مقرر شد استاندار گیلان در اسرع وقت نسبت به حل مشکل این واحد اقدام کند.
شریعتمداری گفت: نباید برای هر اقدام یا تخلفی، به گونه ای عمل شود که خط تولید تعطیل گردد و هر واحدی، حق دارد تا شش ماه مواد اولیه را در انبار نگهداری کند.
مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز اظهار داشت: احتکار و گرانفروشی تبدیل به یک مسئله خاص در استان شده و هنوز تعریف دقیقی از آن وجود ندارد .
وی افزود: اگر در انباری حداقل یک میلیارد تومان کالا انبار شده باشد، باید ارگان های ذیربط دخالت و از احتکار کالا جلوگیری کنند درحالی که در پاره ای از مواقع، این اتفاق برای یک انبار معمولی واحدهای تولیدی نیز رخ می دهد.
در حال حاضر گیلان دارای بیش از سه هزار واحد صنعتی و 102 هزار واحد صنفی است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.