به گزارش خبرنگار ایرنا علی داوودی روز پنجشنبه در آئین تشکیل نخستین مجمع سلامت تالش در فرمانداری این شهرستان گفت: بر اساس طرح توسعه کانون های سلامت، به ازای هر چهار هزار نفر جمعیت، یک کانون سلامت راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: این کانون ها با برنامه های آموزشی و غربالگری اجتماعی، با کارگروه های تحکیم بنیان خانواده، مادر و کودک، سالمندان و محیط زیست همکاری و به ارتقای سلامت جامعه کمک خواهند کرد.
وی بیان کرد: مجمع سلامت محله هر سال 2 بار تشکیل جلسه خواهد شد و فرماندار به عنوان رئیس و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان دبیر اجرایی آن خواهند بود.
داوودی گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی فقط عهده دار حفظ و ارتقای 25 درصد سلامت جامعه هستند و پوشش 75 درصد دیگر با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی امکان پذیر است.
او همچنین از تکمیل ساختمان بیمارستان جدید تالش و تحویل آن به وزارت بهداشت تا پایان سال جاری خبر داد.
فرماندار تالش نیز در این آئین گفت: توجه به سلامت انسان، به سلامت اقتصادی، اجتماعی، معنوی و روانی جامعه کمک می کند و نگاه پیشگیرانه در حوزه سلامت ضروری است.
سید عیسی مهدوی افزود: اجتماعی شدن سلامت بدون همیاری خانواده ها، نهادهای دولتی و مدنی و دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست و همه باید برای سلامت جامعه احساس مسئولیت کنیم.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل مجمع سلامت، اجتماعی کردن مقوله سلامت آن است و دستگاه های اجرایی باید برنامه جامعی در این خصوص داشته باشند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.