به گزارش ایرنا، سیف الله مسرور روز چهارشنبه در همایش استانی فرهنگ سازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در رشت اظهار داشت: سخن مبارزه با فساد بدون شفافیت امکانپذیر نیست و مردم باید امکان انطباق عملکرد دستگاههای اجرایی را با قانون داشته و نتایج بدست آمده را ارزیابی کنند.
وی اضافه کرد: دولت ها در انطباق عملکرد دستگاهها با قوانین و ارزیابی نتایج حاصله گام های خوبی برداشته اند.
مسرور با بیان اینکه هر جا دولت الکترونیک جدی گرفته شده، فساد کاهش یافته است، افزود: گیلان به عنوان یکی از استان های پیشرو در سال 95 براساس دستور العمل های گذشته این مهم را پی جویی می کرد.
وی با بیان اینکه اگر چه ایراداتی وجود دارد اما بخش عمده ای از دستگاهها در استان از این سامانه استفاده می کنند؛ مشکل زیرساختی و ساختاری، مشکل شخصی و فردی و نگاه سنتی برخی مدیران و واهمهه داشتن برخی مدیران از تکنولوژی و در مواردی بسیار نادر تن ندادن برخی مدیران را از مهمترین مشکلات موجود دستگاههای اجرایی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت آماده بودن زیر ساخت ها ؛ تمامی سامانه هایی که به موجب مصوبات قانونی ابلاغ می شود ، باید اجرا شود که در صورت عدم اجرای قانون می تواند این امر به عنوان تخلف اداری محسوب شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز گفت: در موضوعات اقتصادی محرمانگی وجود ندارد؛ چرا که وظیفه ما اطلاع رسانی و خدمات به مردم است.
منصور مولایی پور افزود: در معاملات اقتصادی محرمانه بودن جایگاهی ندارد و دولت باید شیشه ای و شفاف باشد و نباید برای مردم در موضوعات اقتصادی موضضوعی به عنوان محرمانه و غیر محرمانه باشد.
بر اساس تصویب‌نامه هیات‌ وزیران در جلسه 10 اردیبهشت سال 96 و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی دارایی، سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمامی معاملات دستگاه اجرایی اعم از خرید، مناقصه و مزایده باید در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت شود.
این تصویب‌نامه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت‌پذیر سالم و عدالت اقتصادی تدوین‌شده است.
طبق این تصویب‌نامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است ترتیبی اتخاذ کند که سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و پایگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی در اجرای وظایف قانونی خود فرآیند واگذاری الکترونیکی مناقصات و مزایدات لازم را دریافت کنند.
در پایان این همایش 17 تن از مدیران کل، رئیسای سازمان‌های استان و ذی‌حسابانشان بدلیل اجرای موفق تقدیر شدند
این همایش با حضور صادق زاده رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در استانداری گیلان برگزار شد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.