به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین معزی روز یکشنبه در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: 33 سازمان در کنار هم به بحران ها رسیدگی می کنند که جمعیت هلال احمر، یکی از این سازمان هاست.
وی با بیان اینکه وظیفه هلال احمر رسیدگی و کمک به حادثه دیدگان در 72 ساعت اولیه است، اظهار داشت: اما جمعیت هلال احمر در مواقع مختلف از جمله زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه همواره روزها و ماه ها در کنار مردم قرار می گیرد.
حجت الاسلام معزی هلال احمر را جمعیتی برای مردم و خدمت به آنان دانست و خاطرنشان کرد: هلال احمر با هدف آرامش بخشیدن به انسان های رنج دیده و آسیب دیده، به وظایف خود می پردازد و داوطلبان هلال احمر هر کدام در پایگاه های این جمعیت، دیگران را بر خود مقدم دانسته و دست نیازمندان را می گیرند.
وی بشردوستی را مسئله ای جهانی دانست و گفت: در یکصد و 80 کشور در جهان صلیب سرخ و هلال احمر فعال است که در حوادث و بحران ها به یاری آسیب دیدگان و نیازمندان می پردازند.
وی در بخش دیگری از سخنانش آرامش بخشیدن به روح و روان رنج دیدگان در حوادث و بحران ها را یکی از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عنوان و اضافه کرد: ترویج فرهنگ بشردوستی، خدمت گذاری و مسئولیت پذیری، دیگران را بر خود مقدم دانستن و ترویج فرهنگ اقامه نماز، انجام امر به معروف و نهی از منکر از جمله دیگر وظایف این حوزه است.
وی مردم، خیران، داوطلبان و جوانان را سرمایه های اصلی این جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اجرای وقف، چگونگی مصرف کمک های مردمی، در راستای هدایت، راهنمایی ، ارتقاء فرهنگ دینی بین کارمندان این جمعیت و جامعه فعالیت می کند.
در این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام هادی موسوی، حجت الاسلام امیر چهری به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان معرفی شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.