به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کنگره گیاه پزشکی کشور در این مراسم گفت: برپایی دوره های مختلف این کنگره از نیم قرن قبل و در سال 1345 در دانشگاه تهران با 33 مقاله آغاز شد و اینک به ارسال یکهزار و چهار مقاله رسیده است.
دکتر بهمن پارسی اظهار داشت: فعالیت های این بخش به عنوان سرمایه اجتماعی، علمی و ملی با شکل گیری تشکل های متعدد در قالب سمپوزیوم ها، انجمن ها و اتحادیه انجمن های هلوم گیاه پزشکی ایران نمود دارد.
وی، فراهم سازی فضای تعامل میان محققان، دانشمندان و متخصصان با بخش های مختلف به منظور رفع نیازهای علمی و تبادل نظر و آشنایی با صاحب نظران، آشنایی با مجموعه مسایل و مشکلات کشاورزی در مزرعه ونقش علوم گیاه پزشکی در رفع چالش های پیش رو و آثار سازنده آن در زندگی مردم را از جمله اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی برشمرد.
به گفته وی، از مقاله های رسیده به بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور 150 مقاله به صورت شفاهی در چهار روز برگزاری ارائه و 720 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.
از جمله محورهای مقالات ارسالی به این کنگره 'گیاه پزشکی گیاهان زراعی و باغی، گیاه پزشکی درختان جنگلی، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی، گیاه پزشکی سلامت جامعه و محیط زیست، مدیریت مصرف آفت کش ها در اکوسیستم های کشاورزی، آفت ها بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای و نوظهور در کشور، مدیریت تلفیقی آفات و بیمارگرهای گیاهی در محصولات گلخانه ای وبیوسیستماتیک و تنوع زیستی در گیاه پزشکی' است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.