رییس شورای شهر قرق در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت که طبق توافق اداره محیط زیست گلستان با بخش خصوصی 6 راس مرال از پارک جنگلی قرق به شهرستان دیگری در حال انتقال است.
پارک جنگلی قرق در فاصله 24 کیلومتری شرق گرگان و در مسیر جاده اصلی ترانزیتی مشهد - تهران از تفرجگاه های مهم استان گلستان است که در حاشیه آن از دهه 50 شمسی با ایجاد مرکزی تحت نظارت محیط زیست چند راس مرال نگهداری می شود.
صابر میرپور رییس شورای شهر قرق گفت: مرال ها نماد این شهر و جاذبه گردشگری بوده و خواسته اهالی منطقه جلوگیری از انتقال این گونه زیبای جانوری است.
وی افزود: دلیل انتقال مرال ها از پارک جنگلی قرق مشکلات محیط زیست در تامین هزینه نگهداری و بیمار بودن برخی از آنها اعلام شده که این موضوع با مشارکت اهالی منطقه قابل رفع است.
میرپور با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری قرق آمادگی در اختیار گرفتن پارک و اداره مرکز نگهداری مرال ها را دارند، گفت: براساس مصوبه شورا 20 میلیون ریال اعتبار علی الحساب به منظور نگهداری مرال ها اختصاص یافت و به مرور هزینه نگهداری آن تامین و پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار نگهداری مرال ها در حالی صورت می گیرد که شهرداری قرق بدلیل تازه تاسیس بودن بنیه مالی بالایی ندارد و این موضوع حاکی از رویکرد سازنده مدیریت شهری در حفظ محیط زیست است.
در همین پیوند رمضان مرتضوی معاون محیط زیست گرگان به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع نگهداری مرال ها در پارک جنگلی قُرق با مشارکت جوامع محلی از طریق اداره کل محیط زیست استان گلستان پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا مساحت پارک جنگلی قرق حدود 650 هکتار تخمین زده می شود و بیشتر درختان آن از گونه های انجیلی و ممرز است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.