به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در گنبدکاووس افزود: این شهرستان در کنار وحدت و انسجام بین اقوام مختلف مردم، نیاز به وحدت و همدلی بیشتر مدیران اجرایی نیز دارد تا با وحدت رویه، زیرساخت های توسعه را پیگیری و فراهم نمایند.
وی گفت: بارها پیشنهاد تشکیل یک مجمع 50 تا 60 نفره از بزرگان و معتمدان شهرستان که در آن از اقوام مختلف حضور داشته باشند، را به ائمه جمعه و مدیران ارشد گنبدکاووس داده ام و معتقدم این مجمع می تواند با نیازسنجی مطالبات و پیگیری آن، مسیر توسعه را فراهم نمایند.
طیار اضافه کرد: گنبدکاووس که دومین شهرستان بزرگ گلستان است، هنوز در بسیاری از زیرساخت های توسعه با کمبودهایی مواجه است که نیاز به پیگیری مدیران آن و نیز حمایت مدیران استان و کشور را دارد.
وی با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات این قشر به عنوان پیشتازان اطلاع رسانی به افکار عمومی، تصریح کرد: رسانه ها بایستی با همدلی و وحدت، مطالبات منطقه را پیگیری نمایند.

** لایحه منطقه آزاد اینچه برون در شرف رای گیری در صحن علنی مجلس است
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون این شهرستان،گفت: این لایحه در دستور صحن علنی مجلس چاپ شده و در روزهای آینده رای گیری می شود.
طیار افزود: تصویب این لایحه که کمیسیون اقتصادی مجلس برای تصویب آن زحمات زیادی کشید، می تواند تحول اقتصادی بزرگی در استان گلستان و گنبدکاووس فراهم نمایند که با تکمیل آن، هفت تا هشت هزار شغل برای جوانان منطقه ایجاد می شود.
وی همچنین از تهیه و تنظیم طرحی برای رفع مشکلات فی مابین منابع طبیعی و کشاورزان سراسر کشور و نیز استان گلستان درمجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این طرح این مشکلات به حداقل می رسد.
طیار اضافه کرد: در همین رابطه رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز به استان سفر کرده و طی یک هفته تا 10 روز آینده علاوه بر وزیر جهادکشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به گلستان سفر می کنند.
وی با یادآوری سفر چهار تا پنج وزیر در 40 روز گذشته به گلستان و گنبدکاووس تصریح کرد: در جریان این سفرها وزیران دستورات خوبی برای رفع کمبودها و مشکلات درحوزه راه ها، آب و برق داده اند که درحال پیگیری است.
نماینده مردم گنبد درمجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری تکمیل آکادمی والیبال این شهرستان تا سال 98، پیگیری سهام عدالت افرادی که به دلایل مختلف از دریافت این سهام محروم مانده اند، تکمیل تعریض جاده گنبد به آق قلا، جاده موسوم به نفت و کمربندی شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: متاسفانه مشکلات مالی دولت سبب شده تا عملیات اجرایی برخی پروژه ها، کند پیش رود.
طیار به پیگیری اجرایی شدن راه آهن گرگان - گنبد - مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح که مطالبه جدی مردم گلستان بویژه شرق آن است، توسط مجمع نمایندگان استان همواره و بشدت درحال پیگیری است.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، آستان قدس رضوی و یک سرمایه گذار چینی اعلام آمادگی کردند که به دلیل تحریم های اخیر حضور شرکت چینی دچار ابهام شده است.
طیار، در پاسخ به علت شهر نشدن روستای کرند از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبد، گفت: براساس قانون تنها روستاهایی که مرکز بخش هستند، می تواند به شهر تبدیل شوند و روستای کرند فعلا نمی تواند به شهر ارتقا یابد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود و نیز پاسخ به سوال خبرنگاران، از همه مدیران و مسئولان این شهرستان و نیز رسانه ها درخواست کرد تا با وحدت و انسجام بیشتر به توسعه گنبدکاووس کمک نمایند.
طیار گفت: مسئولان باید از ظرفیت نیروی انسانی اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس تنها با ملاک شایسته سالاری و نیز رعایت تناسب جمعیتی آنان، در پست های مدیریتی استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.