ابوطالب قزل سفلو روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این تفاهمنامه، حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری مناسب از منابع طبیعی استان و در راستای تحقق اسناد بالادستی و سند چشم انداز در زمینه آبخیزداری، کنترل فرسایش، مدیریت رسوب، آبخوانداری، احیا و توسعه مراتع، جلب مشارکت مردم و ذینفعان محلی و استفاده از ظرفیت خیرین پیگیری می شود.
خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته (یکشنبه) با سفر به استان گلستان مسائل منابع طبیعی ستان را مورد بررسی قرار داد و با سفر به شهرستان های علی آباد، آزادشهر، کلاله، گالیکش و گنبدکاووس ضمن بررسی مشکلات این مناطق با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری دیدار و گفت وگو کرد.
گلستان با مساحتی در حدود دو میلیون و 192 هزار و 130 هکتار وسعت از جمله استان های در معرض انواع بلایای طبیعی و حوادث حاصل از دخالت های انسان در طبیعت همچون سیل است که توجه بیش از گذشته به طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در این خطه برای کاهش آسیب های این رخدادها و بهره گیری از آن در امر توسعه یک ضرورت است.
براساس آمارهایی که ارائه می شود در استان گلستان حدود 40 رودخانه جاری است که در چهار حوضه بزرگ اترک، گرگان رود، قره سو و خلیج گرگان توزیع و شبکه جریان آب های سطحی را تشکیل می دهد که حدود 65 درصد از جریان رودخانه های این استان به صورت سیلابی و گاهی به دلیل بزرگی و شدت سیلاب ها، آثار تخریبی نیز به همراه دارد.
در گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر در 33 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا سکونت دارند که از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.
6204/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.