به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درمراسم تجلیل از فعالان رسانه ای و خبرنگاران این شهرستان با تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه، گفت: خبرنگاران چشم تیز بین و گوش شنوای مردم هستند و از این حیث پیگیری مطالبات مردم از مسئولان وظیفه آنان است.
وی بابیان اینکه روز خبرنگار روز پاسداشت و رعایت حرمت قلم و اندیشه است، افزود: بر این اساس نه تنها دراین روز بلکه در همه ایام سال، آحاد مختلف جامعه بالاخص مدیران بایستی فعالان این حوزه را تکریم و حرمت آنان را نگاه دارند.
کریمی با قدردانی از تلاش خبرنگاران این شهرستان در اطلاع رسانی، اضافه کرد: این قشر زحمتکش که بعضا هزینه های زیادی را هم در راه اطلاع رسانی پرداخت می کنند، هیچ حاشیه ای ندارند و همگام با مسئولان و مردم هستند.
وی با حساس دانستن شرایط فعلی کشور، بر ضرورت توجه به حفظ آرامش و تلاش برای ایجاد و تقویت امید به آینده در جامعه و مردم توسط همه مسئولان، ائمه جمعه و رسانه ها تاکید کرد و گفت: درشرایط امروز، رسانه ها باید از حاشیه پردازی و انتشار اخبار کذب یا اخباری که ایجاد یاس و نا امیدی می کند، بشدت پرهیز نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با ابراز گله مندی از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران گلستان که شب گذشته از سوی خانه مطبوعات این استان در گرگان برگزار شد، گفت: در این مراسم از خبرنگاران این شهرستان تجلیل نشد، که کار درستی نبود.
کریمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و این شهرستان درخواست کرد تا از خبرنگاران شرق استان و گنبدکاووس به صورت جداگانه تجلیل نمایند و درصورت امکان تشکل مستقل صنفی توسط خبرنگاران این منطقه راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار، گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران برعهده خانه مطبوعات استان بوده و اگر در این مراسم از خبرنگاران شرق گلستان تجلیل نشد، عمدی در کار نبوده اما باید دست اندرکاران این تشکل، دید وسیع تری می داشتند.
قدرت دائمی افزود: اینکه خبرنگاران شرق گلستان بخواهند تشکل صنفی مستقل داشته باشند منع قانونی ندارد اما طرح رتبه بندی خبرنگاران با قوت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد انجام می شود.
وی همچنین بااشاره به افزایش آسیب های اجتماعی درجامعه، از خبرنگاران خواست با قلم نافذ خود نسبت به این آسیب ها و پیامدهای مخرب آن با خانواده ها آگاهی بخشی نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس و معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه این شهرستان حضور داشتند، برخی خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
انتقاد از خانه مطبوعات گلستان در برگزاری مراسم شب گذشته تجلیل از خبرنگاران استان و ضرورت اصلاح اساسنامه این تشکل صنفی، تعامل و ارتباط ضعیف برخی مدیران شهرستان بویژه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران، نظارت بیشتر فرمانداری بر عملکرد ادارات و نهادها در ارائه خدمات به مردم و برگزاری نشست های خبری مدیران کل با اصحاب رسانه شرق گلستان از مهمترین نقطه نظرات خبرنگاران در این جلسه بود.
به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم از حدود 40 خبرنگار، پیشکسوت و فعال رسانه ای منطقه گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در سال 1377 به همراه تعدادی از دیپلمات های کشورمان در مزارشریف افغانستان به دست گروه طالبان به شهادت رسید.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.