به گزارش ایرنا پرویز فتاح عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بندرترکمن از توابع استان گلستان اظهار داشت: مقدمات اجرای این کار با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در این پیوند با بسیاری از استانداری ها نیز توافق نامه به امضا رسیده است و فردا پنجشنبه در دیدار با سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز کار ساخت یکهزار مسکن روستایی با مشارکت و سهم 50 درصدی استانداری و کمیته امداد در این استان اجرایی می شود.
فتاح با بیان اینکه این رویه در کل کشور در حال اجرا است، افزود: طراحی خاصی از سوی بنیاد مسکن برای این خانه ها در نظر گرفته شده تا در یک فضای محدود تمام خدمات لحاظ شود.
رییس کمیته امداد کشور گفت: در توافق نامه هایی که بین کمیته امداد و سپاه منعقد شده نیز در سال جاری کار ساخت یکهزار واحد مسکن روستایی در مناطق دوردست و محروم استان ها اجرایی می شود.
وی اشاره ای هم به میزان مستمری افراد زیر پوشش کرد و افزود: تبصره 14 بودجه اجرایی و دستور العمل و آیین نامه آن ابلاغ شد و براساس آن در تیرماه به میزان 14 درصد دریافتی مستمری بگیران افزایش یافت و به حساب آنها واریز و ما بعد التفاوت سه ماهه نخست نیز یکجا پرداخت شد.
به گفته وی، سایر مددجویان نیز به میزان 14 درصد به آنچه که در اسفند ماه سال گذشته دریافت کردند، اضافه شد و این شامل همه افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد است.
وی اضافه کرد: همچنین براساس ظرفیت های تبصره 14بخش اعظمی از افراد پشت نوبت هم حمایت و امکان ارائه خدمات به آنها و زیر پوشش قرار گرفتن وجود دارد.
فتاح اظهارداشت: از محل تبصره 16 بودجه نیز که حدود 16هزار میلیارد ریال است اقدامات در حوزه اشتغال پیگیری شد که سال قبل 85 درصد این رقم جذب شد و امیدواریم در سال جاری با همکاری استانداری ها، فرمانداری ها و بانک ها به جذب 100 درصدی برسیم.
وی به ظرفیت مهم دیگر حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: با حمایت دولت یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و در قالب اعطای وام روستایی و مناطق محروم در اختیار صد هزار نفر از افراد زیر پوشش قرار خواهد گرفت و کمیته امداد می تواند از این محل وام های متوسط 250میلیون ریالی را در اختیار خانواده زیر پوشش قرار دهد که با این اقدامات میزان وام های پرداختی در حوزه اشتغال به رقم 200 هزارفقره وام خواهد رسید در حالی که در سال گذشته با تمام زحمات صورت گرفته این رقم 135 هزار مورد بود.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.