به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری همزمان از پروژه جابجایی روستای جنگلده پایین در حاشیه سد نرماب چهل چای مینودشت و جاده جایگزین چایلی در شهرستان مرزی مراوه تپه واقع در شرق گلستان، اظهار داشت: امروز وجه همت دولت و هیات وزیران تلاش برای ایجاد فضای همراهی و همدلی برای عبور از شرابط کنونی است.
وی افزود: امروز همه بایستی تلاش کنیم تا تحریم ها و تهدیدهای دشمن را به فرصتی برای رشد، توسعه و آبادانی کشور با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد داخلی، تبدیل و در این راه نباید سیگنال هایی از وجود افتراق، دو دستگی یا چند دستگی به دشمن نشان داده شود.
دکتر اردکانیان اضافه کرد: ملت ایران با فرهنگ غنی خود به عنوان ملتی هوشمند و هنرمند در جهان شناخته شده و هنرمندانه در طول تاریخ نشان داده که هیچ تعللی در برنامه های توسعه و عمران آن رخ نمی دهد.
وزیر نیرو تصریح کرد: امروز نیز برای رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار و نیز رفاه و آسایش نیاز به همدلی و همراهی بیشتر مردم با دولت است.
وی همچنین با قدردانی از تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء در فعال نگهداشتن پروژه احداث سد نرماب چهل چای که نقش مهمی در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی گلستان دارد، گفت: امسال دولت برای این پروژه 200 میلیارد ریال تخصیص کامل داد و تا دو برابر این اعتبار نیز تا پایان سال تخصیص می دهد.
اردکانیان افزود: برای سال آینده نیز دولت مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می کند تا این سد در سال آینده آماده آبگیری و بهره برداری شود.
به گفته وی، درصورت به ثمر رسیدن سد نرماب چهل چای، آثار ماندگار آن تا چند ده سال آینده برای مردم استان گلستان باقی می ماند.
وزیر نیرو همچنین به اجرای طرح های حوزه آب، برق و فاضلاب استان گلستان از محل اعتبارات این وزارت خانه اشاره کرد و گفت: 111 طرح با اعتبار 80 هزار میلیارد ریال درحال اجرا بوده که دولت تاکنون 15 هزار میلیارد ریال آن را تخصیص داده است.
دکتر اردکانیان از مسوولان استان گلستان خواست با توجه به مشکلات کشور برای جذب اعتبارات دولتی و نیز مشارکت دادن بخش خصوصی جهت اجرای طرح ها بیش از پیش تلاش نمایند.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو، هیات همراه، استاندار گلستان و برخی مدیران کل استان همچنین از عملیات اجرایی سد درحال احداث نرماب چهل چای مینودشت که اکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کردند.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.