سید عبدالله حسینی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مطالعات اولیه برای اجرای طرح زهکشی در سطح 2هزار و 200هکتار از اراضی در محدوده شمالی شهرستان انجام شد که بر این اساس میزان خروجی زه آب حاصل از طرح 6،6 میلیون متر مکعب خواهد بود.
وی بابیان اینکه مطالعات و زهکشی در سطح 3هزار و 500هکتار ادامه دارد، افزود: اجرای این طرح از منابع دولتی و بدون هزینه کرد کشاورزان بوده و عمر مفید آن 30 سال است.
حسینی در خصوص فواید طرح، اضافه کرد: کنترل نسبی سطح ایستابی در منطقه، خروج آب و املاح اضافی از بستر و عمق خاک، جلوگیری از شور شدن خاک و استفاده از آب استحصالی از جمله این مزایا است.
به گفته وی، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کنترل آب های سطحی و سیل، حفاظت از محیط زیست، توسعه روستایی و امنیت غذایی، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار و شروع به هنگام کشاورزی، تامین آب مورد نیاز و کمک به افزایش تولیدات بخش کشاورزی از دیگر اهداف اجرای این طرح خواهد بود.
مدیر جهادکشاورزی آزادشهر ادامه داد: با اجرای این طرح می توان شاهد افزایش نسبی برداشت محصول گندم و کلزا به ترتیب به میزان 28 و 13 درصد و ارتقای سطح درآمد کشاورزان شهرستان بود.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 95 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و 30 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/9433/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.