به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز دوشنبه در کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: انتشار این فهرست در روزهای اخیر بازخوردهای فراوانی در فضای مجازی و حقیقی داشته که بیشتر حاکی از رضایت عمومی از این شفاف سازی بود.
وی بیان کرد: منکر تخلف در مسیر واگذاری این تسهیلات نمی شویم ،اما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی بهتر و کار بیشتر از تخلفات کاسته و فضا برای رونق بخش اشتغال و تولید استان مهیا شود.
استاندار گلستان افزود: نمی توان با ملاحظه کاری به هدف های بلند و بزرگ در مسیر توسعه پایدار استان رسید و لازم است مردم از تخلفات و کاستی ها تا حد امکان مطلع شوند.
هاشمی ادامه داد: نگفتن واقعیت به مردم و شفاف نبودن اقدامات و فعالیت ها تبعات و آسیب های بیشتری دارد.
وی گفت: واگذاری تسهیلات به متقاضیان باید در نهایت به افزایش ایجاد فرصت های شغلی منجر شود و نگرانی های ناشی از بیکاری در استان را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا اوایل هفته جاری از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان فهرست واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید استان در سال 95اعلام شد.
استاندار گلستان از غیبت برخی فرمانداران و اعضای این کارگروه در نشست ها نیز گلایه کرد و گفت: شرایط ویژه بازار در ماه های اخیر به تلاش مضاعف فرمانداران احتیاج دارد، اما متاسفانه برخی از آنها بدون اعلام قبلی در نشست نیز حاضر نشده اند.
وی در ادامه به مشکلات کامیونداران در کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه گلستان آسیب کمی از این نارضایتی ها دید ،اما هنوز این بخش با مشکلات و نارسایی های زیادی مواجه است.
هاشمی اظهارداشت: یکی از مشکلات این بخش نقش تعیین کننده رانندگان در تعیین قیمت بار است که در مواقع اضطراری آسیب جدی به صاحبان کالا و در نتیجه بازار وارد می کند که باید برای آن از سوی مسوولان چاره اندیشی شود.
به گفته وی، در استانی همچون گلستان آسیب جدی این بی ثباتی در تعیین قیمت فقط بر دوش کشاورز است.
وی همچنین به کاهش سطح زیر کشت گندم در استان اشاره کرد و افزود: با انجام کار تحقیقاتی و کارشناسانه علت این کاهش بررسی و راهکارهای دقیق برای رفع این مشکل و افزایش سطح زیرکشت این محصول استراتژیک استان گرفته شود.
استاندار گلستان اظهارداشت: یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه در کشاورزان برای توسعه کشت گندم افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول است که امیدواریم با تلاش مدیران استانی و کشوری این اقدام اجرایی شود.
گلستان دومین استان تولید کننده گندم در کشور بعد از خوزستان است، سطح زیر کشت امسال این محصول در استان حدود 11هزار هکتار کمتر از سال گذشته و به میزان 371 هزار هکتار بود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.