به گزارش ایرنا در6 دور این هفته 48 راس اسب با نژادهای 2 خون، تروبرد و ترکمن در مسافت های یک هزار متر با هم به رقابت پرداختند.
در کورس اول که چابکسواران 6 اسب‌ سه و چهار ساله هندیکاپ ترکمن با هم به رقابت پرداختند، بنیامین جرجانی با اسب میراث بصیر زودتر از خط پایان گذشت و قهرمان شد.
در همین کورس ستار مهرانی با اسب غنج اسن و پیمان قلر عطا با اسب دل آرا 3 به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور دوم 6چابکسوار با اسب های 2 خون، 2 ساله امتیاز مبتدی در دپار (خط استارت) قرار گرفتند که امیر مختومی، رامین قهرمانی و عبدالرحیم آرمیده به ترتیب با اسب های ناز قورام، گل گندم و سیلور کلت زودتر از خط پایان عبور کرده و مقام‌ های اول تا سوم این دور را به خود اختصاص دادند.
در کورس سوم نیز چهار اسب 2 خون، سه و چهار ساله هندیکاپ شرکت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب اوسین بولت اول شد و ستار مهرانی به همراه قربان محمد اودک با اسب های بای بای و مشکل در مکان های دوم و سوم ایستادند.
در دور چهارم که ویژه اسب های 2 خون، سه تا پنج ساله دارای 8 تا 14 امتیاز بود، هشت راس اسب در دپار ایستادند که رامین قهرمانی با اسب زیبای گنبد اول شد و پس از وی مهران عطا با اسب گل یوکابد و آق اویلی بشگرد با اسب اریس زودتر از بقیه چابکسواران از خط پایان گذشتند و دوم و سوم شدند.
در کورس پنجم نیز پنج اسب‌ تروبرد سه تا پنج ساله هندیکاپ کلاس 3 و 4 وارد دپار شدند که آق اویلی بشگرد توانست با اسب آنیک بر سکوی نخست قرار گیرد و بعد از وی عیدمحمد غراوی با اسب هج آس و نادر صالح پور با اسب ترنادو سکوهای دوم و سوم را کسب کردند.
در دور ششم و پایانی هشت اسب شرکت داشتند که بنیامین جرجانی، نادر صالح پور و مبین آسایش با اسب‌ های 2 خون، سه و چهار ساله با امتیازهای 2 تا 6 به نام های گزل شاه، نیوکلاسیک و داغ مایه اول تا سوم شدند.
در این هفته در دور اول اسب 'آریاگز'، در دور دوم 'راین استورم'، 'بای جهان'، 'جینی اژدری'، 'پادشاه'، 'کادنزا' و 'عروس ناز'، در دور سوم 'ارشا' و 'عالم ناب' و در دور پنجم 'مسترواندرفول و میس گلد' پیش از آغاز رقابت ها با نظر مربیان و مالکین از حضور در کورس انصراف دادند.
در پایان این رقابت ها در مجموع مبلغ 819 میلیون ریال به مربیان و مالکین برتر تعلق گرفت.
هفته ششم این رقابت ها عصر جمعه هفته آتی پنجم مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.
رقابت های کورس اسبدوانی استان گلستان درفصل های مختلف در سه شهرستان آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس برگزار می شود.
پیست سوارکاری گنبدکاووس دارای استانداردهای بین المللی است، پیست بندرترکمن به صورت ماسه ای و استاندارد بوده و پیست آق قلا نیاز به مرمت دارد.
بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان واقع است.
مسابقات تابستانه بندرترکمن با وجود کمبودهایی برای حضور تماشاچیان، مربیان، مالکین و چابکسواران برگزار می شود، میدان سوار کاری این شهرستان بیش از 40 سال قدمت دارد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.