به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی نورا روز چهارشنبه درنشست خبری افزود: علاوه بر شالی، آفتابگردان، دانه روغنی سویا، خیار، گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه از مهمترین زراعت های کشت شده در فصل بهار و تابستان این شهرستان است.
معاون رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از مجموع سطح کشت زراعت های بهاره و تابستانه گنبدکاووس، سه هزار و 951 هکتار نیز پنبه کشت شده که تاکنون سه هزار و 469 هکتار آن سطح سبز می باشد.
نورا با بیان اینکه برای کشت این مقدار زراعت بهاره و تابستانه تاکنون مقدار هشت هزار و 546 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است اضافه کرد: نیاز سالانه این شهرستان به این نهاده ها 35 هزار تن است که بیشتر در فصل کشت محصولات پاییزه (گندم، جو و دانه روغنی کلزا) استفاده می شود.
وی همچنین بااشاره به پایان فصل برداشت سه محصول مهم گندم، جو و دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس، تصریح کرد: امسال 317 هزار تن از این سه محصول تولید شد که 207 هزار تن آن تحویل مراکز خرید شده و بقیه برای مصارف داخلی یا خرید توسط واسطه ها و یا تحویل کارخانه های منطقه شده است.
به گفته این مقام مسئول ادامه داد: در پرداخت بهای محصول کشاورزان نیز تاکنون 80 درصد محصول کلزا، 60 درصد محصول گندم و بیشتر بهای جو به کشاورزان پرداخت شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان با افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از مراکز مهم تولیدات کشاورزی بویژه گندم این استان و کشور است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.