مرتضی اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام فدراسیون، گلستان 21 تیرماه در سالن امام خمینی (ره) شهر گرگان از این مسابقات با حضور تیم ها و نفرات مدعی استان های کشور میزبانی می کند و هم اینک همه مقدمات میزبانی از این رویداد ورزشی فراهم است.
وی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت ها به سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان اعزام می شوند.
اسدی افزود: همچنین امین رشید لمیر، محمدعلی صحرایی، حسن بنی زاده و امیر نورتراج به عنوان اعضای کمیته فنی در رقابت های کشتی آلیش مردان قهرمانی کشور حضور خواهند داشت.
دبیر هیات کشتی گلستان ادامه داد: این استان قهرمان آلیش ایران است که حفظ این برتری، نیازمند تقویت ورزشکاران کنونی و تلاش برای شناسایی استعدادهای جدید است.
اسدی بیان کرد: یکی از راه های تقویت بنیه آلیش کاران، برگزاری مسابقات استانی مداوم و مستمر است که هیات کشتی گلستان اجرای این طرح را در دستور کار داشته و در بخش مردان و زنان این رقابت ها را برگزار می کند.
وی اضافه کرد: به دلیل همین برنامه ریزی و تلاش برای رونق آلیش است که تعداد ورزشکاران مرد و زن این رشته در حال افزایش بوده و نوید دهنده ظهور ستاره ها و نسل جدیدی از مدعیان کشتی آلیش در شهرهای استان است.
به گفته وی؛ بندرترکمن، کلاله، کردکوی و گرگان از جمله شهرهای پیشرو، مدال آور و دارای ورزشکاران رشته آلیش هستند که راه اندازی سالن اختصاصی در این مناطق از اولویت های هیات کشتی گلستان است.
رقابت های آلیش حدود 200 سال قدمت دارد و بیشتر در جشن و آئین های ملی و محلی مردم گلستان و خراسان شمالی برگزار می شود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.