به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدهادی حسینی روز دوشنبه در آئین تکریم ومعارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: صدا و سیما، فعالان موسیقی زیرزمینی، اینترنت و بخش های دیگر دارای بیشترین سهم از موسیقی در کشور هستند، اما فشار عمده این بخش بیشتر بر دوش وزارت ارشاد است.
وی افزود: متاسفانه برخی ها، نگاه سلبی به موسیقی دارند و با بهانه های مختلف می خواهند مانع ترویج و رونق و گسترش این هنر در جامعه شوند.
معاون وزیر ادامه داد: کسی که موسیقی دوست ندارد بهتر است به جای مانع تراشی و سنگ اندازی آن را گوش ندهد و اجازه دهد کسانی که به این هنر و هنرهای مشابه علاقه دارند، به فعالیت در این رشته ها پرداخته و یا اوقات فراغت خود را با موسیقی پر کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ تا جایی که حلال است و شرع و دین اجازه می دهد باید تلاش کرد و از ممانعت ها و سنگ اندازی ها نترسید تا نتیجه آن تزریق هر چه بیشتر نشاط و شادی در جامعه باشد.
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی ازمشکلاتی که حوزه فرهنگ ایران با آن دست به گریبان بوده، سهم اندک و پایین فرهنگ در سبد خانواده ها است.
حسینی افزود: برخی والدین اگر در مسیر آموزش شنای فرزندانشان خللی وارد شود آن را پیگیری می کنند، اما توجهی به خط و یا نقاشی بد آنها نمی کنند که این دیدگاه باید با هدف نفوذ هر چه بیشتر فرهنگ در جامعه و خانواده تغییر کند.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم گفت: در چهار سال گذشته هیچ کنسرتی در گلستان لغو نشد که نشان دهنده فضای مطلوب فرهنگی استان است.
علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: تاکید مسوولان استان برای برگزاری کنسرت ها و رویدادهای دیگر فرهنگی و هنری به گونه ای است که حتی اجازه تعویق برگزاری کنسرت به دلیل فروش نرفتن بلیت هم داده نشد.
وی با بیان اینکه اهتمام مسوولان استان برای فراهم کردن پرنشاط درعمل ثابت شده است، افزود: این فضای آرام فقط مختص موسیقی و هنر نیست و همه بخش های فرهنگی و هنری گلستان شاهد اجرای متعدد برنامه ها است.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: به عنوان نمونه در دولت تدبیر و امید 750 سخنرانی از جناح ها و تفکرات گوناگون در گلستان برگزار شد که هیچ کدام از آنها لغو نشد و یا به تنش ختم نگردید.
وی؛ افزایش نشاط و شادی را یکی از نیازهای جامعه دانست و گفت: برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی، هنری و ورزشی با جدیت دنبال می شود تا نتیجه آن افزایش آگاهی، شادی، نشاط و رونق بخش های گوناگون استان باشد.
به گزارش ایرنا در این مراسم از خدمات حجت الاسلام علی اصغر فضیلت قدردانی و عادله کشمیری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان معرفی شد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.