به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: امضاکنندگان این نامه قطعا از سابقه رییس جمهور آمریکا در پایبند نبودن به تعهدات اطلاع دارند با این وجود درخواست مذاکره می دهند؛ افرادی که می خواهند ایران تسلیم شود دلسوز نظام و انقلاب نیستند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ترامپ هر وقت منافعش اجازه دهد بدون شک تعهدات را زیرپا گذاشته و برایش هیچ چیز و هیچ کس مهم نیست.
آیت الله نورمفیدی افزود: اگر مبنا بر گفتگو باشد ما پای مذاکره در برجام نشستیم و بزرگان دنیا همه بودند اما به اذعان مجامع بین المللی در حالیکه ایران تعهدات خود را انجام داد آمریکا از توافقی که آن را امضا کرده بود، خارج شد.
به گفته نماینده ولی فقیه در گلستان کسانی که دل سوخته ایران هستند، با شنیدن چنین درخواستی (مذاکره) متاثر می شوند و حتی دوستان خودشان هم این حرف ها را محکوم می کنند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به روز اصناف اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور بازاریان در عرصه های مختلف کشور گفت: امروز در هنگامه تحریم آمریکا که از جنگ نظامی بدتر است؛ ضرورت دارد همه در جهت مقابله با این فشارها کنار هم باشند.
امام جمعه گرگان افزود: شرایط جنگ جدید نظامی در منطقه وجود ندارد و دشمن فقط می خواهد گلوی ایران را برای تسلیم فشار دهد تا آستانه صبر داخلی به پایان برسد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در این شرایط برخی با خریدهای بزرگ، احتکار و مسائل دیگر اوضاع بازار را به هم می ریزند و در واقع در حال ریختن آب به آسیاب دشمن هستند.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: از سوی دیگر تصمیم گیران کشور باید در یک شرایط متعادل ضروریات مردم بویژه اقشار کم درآمد را در اختیارشان قرار دهند و اصناف نیز وظیفه دارند بازار را مدیریت و جلو گرانی را بگیرند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه از بحران آب به عنوان جنگ پنهان طی 10 سال آینده یاد کرد و گفت: هر چند گلستان یک استان کشاورزی است اما کمبود آب داریم و باید هر چه بیشتر صرفه جویی شود.
امام جمعه گرگان با تصریح بر ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی آحاد مردم در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی؛ فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و اظهار کرد: مردم از دستگاه قضایی انتظار احقاق حق و ابطال باطل دارند.
نورمفیدی ورودی 400 هزار پرونده به دستگاه قضایی در گلستان و 15 میلیون پرونده در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این آمار در یک کشور اسلامی باید اشک ریخت و این پرونده ها نشان دهنده پایین آمدن تحمل، سعه صدر و اعتماد عمومی است.
امام جمعه گرگان به سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران و نامه امام خمینی (ره) به ایشان و پاسخ رهبری اشاره کرد و گفت: این پاسخ میزان علاقه و عشق مقام معظم رهبری به امام راحل را نشان می دهد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.