به گزارش خبرنگار ایرنا کلثوم غفاری امروز سه شنبه در جلسه توجیهی طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در جوامع محلی اظهار کرد: ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی؛ افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی؛ تعارضات خانوادگی و زناشویی؛ توسعه مشارکت در امور شهری؛ ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
به گزارش ایرنا پارسال طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 20 منطقه آسیب پذیر گلستان اجرا شده بود.
غفاری ادامه داد: برخی افراد ساکن جوامع محلی آسیب پذیر از توانمندی های خود آگاه نیستند و اجرای کامل طرح می تواند به افزایش دانش و توانایی افراد منجر شده و آینده روشنی برای ساکنان این مناطق رقم زند.
وی گفت: سال گذشته این طرح در قالب 19 کارگاه آموزشی برگزار و بیش از سه هزار و 700 نفر ساعت آموزش به جامعه هدف ارائه شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: این طرح امسال در 12 منطقه در معرض آسیب شهرستان های کردکوی، گرگان، آق قلا، بندرترکمن، علی آبادکتول، رامیان و گنبدکاووس اجرا می شود.
غفاری اظهار کرد: گلستان در زمره استان های مهاجر پذیر است که همین عامل موجب گسترش بافت های ناکارآمد و مناطق حاشیه شهرها شده و به افزایش آسیب در استان دامن زده است.
وی افزود: اجرای کامل طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری بانوان در برخورد با مشکلات می شود بلکه حفظ سلامت روانی و ارتقای آن را نیز به همراه خواهد داشت.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.