به گزارش خبرنگار ایرنا، صدیقه جهانشاهی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: حضور ورزشکاران مدعی کشورهای صاحب نام ووشو، تمرین مناسبی برای ووشوکاران ایرانی برای مدال آوری در بازی های آسیایی است.
وی بیان کرد: فاصله زمانی اندک برگزاری جام پارس با بازی های آسیایی و شرکت اکثر کشورهای قدرتمند موجب شده بیشتر مدعیان آسیا برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود قبل از بازی های آسیایی در این رقابت ها شرکت کنند.
هجدمین دوره بازی‌های آسیا از 27 مرداد ماه امسال به میزبانی شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی برگزار می شود.
رییس هیات ووشو گلستان بیان کرد: تاکنون حضور 10 کشور دومنیکن، ویتنام، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، سوئد، عراق، لبنان، هند و اندونزی در این رقابت ها قطعی شده ،اما امکان حضور تیم های آلمان، ایتالیا و یونان نیز وجود دارد.
جهانشاهی افزود: چین به عنوان یکی از قدرت های اصلی ووشو جهان برای فاش نشدن توانایی ورزشکارانش پیش از بازی های آسیایی و تکرار شکست مقابل ایران از حضور در این مسابقات خودداری کرد اما قدرت و توانایی دیگر تیم های شرکت کننده قابل اعتنا و برای افزودن بر کیفیت این مسابقات امید بخش است.
وی گفت: ایران با دو تیم پارس جنوبی و گلستان در این رقابت ها شرکت می کند که سهم استان گلستان از نفرات ایران، 3 ورزشکار است.
رییس هیات ووشو گلستان بیان کرد: پس از برگزاری مسابقات انتخابی و فرایندهای تعیین شده کمیته فنی ، جابر ناصریان ، پارسا نوری و پوریا شجاع به عنوان نمایندگان گلستان در این رقابت ها مبارزه خواهند کرد.
جهانشاهی ادامه داد: تمایل زیادی به حضور بیشتر ورزشکاران گلستانی در این رقابت ها داشتیم، اما این امر نیازمند افزایش توانایی ووشوکاران گلستانی برای شرکت در رویدادهای بین المللی است.
وی گفت: مدیریت های پیشین ووشو گلستان به تلاش برای استعدادیابی و کشف ورزشکاران نخبه بی توجه بودند که نتیجه این سهل انگاری جایگاه31 گلستان در میان استانهای کشور بود.
به گفته وی؛ گلستان با وجود میزبانی از این رویداد بین المللی، حتی از داشتن یک داور در این مسابقات محروم است که دلیل آن بضاعت پایین و نبود چهره های قابل اتکا برای قضاوت است.
جهانشاهی افزود: پرورش مربیان و داوران یکی از جدی ترین نیازهای آینده ووشو گلستان است تا در نتیجه اجرای کامل آن ، نسل جدید ورزشکاران و داوران شناسایی و برای حضور در رویدادهای مهم و معتبر پرورش یابند.
وی ادامه داد: از چند ماه گذشته و با تغییر مدیریت، هیات ووشو گلستان 9 پله در میان استانهای کشور ترقی کرد که امیدواریم این روند رو به رشد در آینده هم ادامه یافته و این رشته پرطرفدار در موفقیت آفرینی و مدال آوری ورزش گلستان بیش از پیش نقش آفرینی کند.
جهانشاهی گفت: یکی از ثمرات مهم میزبانی گلستان از این رقابت ها، برقراری ارتباط موثر با فدراسیون ووشو و دریافت امکانات و تجهیزات بیشتر بود.
وی بیان کرد: متاسفانه در گذشته این ارتباط از طرف گلستان مسدود و توجه بسیار اندکی به استان می شد و هنوز کمبود زیرساخت ها از مشکلات اصلی این ورزش است.
رییس هیات ووشو گلستان افزود: تلاش می کنیم ارتباط با فدراسیون را با هدف رونق بخشیدن بیشتر به ووشو گلستان همچنان حفظ کرده و تداوم بخشیم.
جهانشاهی به تلاش برای ورود زنان به سالن محل برگزاری مسابقات جام پارس نیز اشاره کرد و گفت: رایزنی با مسوولان مربوطه در حال انجام است تا امکان حضور زنان برای تماشای این مسابقات فراهم شود.
به گفته رییس هیات ووشو گلستان؛ میزبانی از این رقابت های بین المللی حدود 6 میلیارد ریال هزینه دارد که توسط اداره کل ورزش و جوانان، استانداری و حامی مالی تامین خواهد شد.
هفتمین دوره رقابت های بین المللی ووشو پارس سوم و چهارم تیرماه در گرگان برگزار می شود.
تیم های حاضر در این رقابت ها از اول تیرماه وارد گرگان خواهند شد و دوم تیر مراسم افتتاح این مسابقات با حضور ورزشکاران، ناظران فدراسیون جهانی و آسیایی و مدیران گلستانی برگزار می شود.
در این رقابت ها مردان بزرگسال تیم های شرکت کننده در دو بخش ساندا ( 8 وزن ) و تالو ( فرم ) با هم مبارزه می کنند .
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.