به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز جمعه درخطبه های این هفته نماز جمعه در جمع نماگزاران گنبدی اظهار کرد: منطقه شرق گلستان بویژه گنبدکاووس با وجود امکانات و ظرفیت های مناسب، هنوز با محرومیت های جدی مواجه است.
وی گفت: با اینکه شرق استان گلستان معادل جمعیت استان سمنان را دارد اما از داشتن یک دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی مستقل محروم است درحالی که سمنان دو دانشگاه علوم پزشکی دارد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: مسئولان گلستان در راستای توسعه متوازن و عدالت، باید پیگیری نمایند تا دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی در شرق این استان نیز راه اندازی شود.
وی به حوادث جاده ای محور گنبد به بخش مرزی داشلی برون اشاره کرد و گفت: همه روزه حواث ناگوار رانندگی دراین جاده رخ می دهد درحالی که برای کاهش آن می توان نسبت به تکمیل جاده موسوم به نفت اقدام کرد.
امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: جاده در دست احداث موسوم به جاده نفت که فاصله شهر گنبد تا مرز اینچه برون را نصف می کند فقط 40 کیلومتر است و ساختن این راه نیاز به شاهکار ندارد؛ اگر مسئولان گلستان نمی توانند این جاده را تکمیل کنند آن را به مردم و بخش خصوصی واگذار نمایند.
حجت الاسلام ترابی گفت: مسئولان گلستان در توسعه متوازن این استان بویژه مناطق شرق آن بایستی به شاخص های جمعیتی و ظرفیت های مختلف توجه نمایند.
وی افزود: گنبدکاووس رتبه نخست تولید گندم در کشور را دارد و این شهرستان ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف دارد که می توان آن را به مکانی برای مقابله با تهدیدها و تحریم های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان تبدیل کرد.
حجت الاسلام ترابی از برخی کانال ها و سایت های خبری در فضای مجازی نیز انتقاد کرد و به آنان هشدار داد تا دست از بی ادبی و فرصت سوزی سرمایه های اجتماعی بردارند زیرا مردم تحمل نخواهند کرد.
وی با قدردانی از حضور پرشور اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در گنبدکاووس در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: مردم این شهرستان نماد واقعی وحدت هستند و دشمنان و بدخواهان نظام که بعضا نسبت به نبود وحدت گزافه گویی می کنند، باید این وحدت را ببینند.
خطیب جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از خطبه های خود نیز به مشکلات ترددی مسیر این شهر به امامزاده یحیی بن زید(ع) اشاره کرد و از مسئولان خواست تا ایام محرم نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمایند.
حجت الاسلام ترابی به برخی سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به منویات معظم له توسط همه مسئولان و مردم، خاطرنشان کرد: این سخنان رهبری عزت و اقتدار ملت ایران را نشان داد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.