علی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا ادامه داد: همزمان با برداشت محصول کلزا، سه مرکز خرید تضمینی این محصول در شهرستان کلاله فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله اظهارکرد: با توجه به وجود شرایط مناسب جوی در مراحل کاشت و داشت و ارزیابی های صورت گرفته پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر16هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان برداشت شود.
علیزاده همچنین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برداشت محصول گندم نیز در کلاله اندیشیده شده است، افزود: از دهم خرداد برداشت محصول گندم نیز دراین شهرستان آعاز و همزمان هفت مرکز خرید این محصول فعالیت خود را شروع می کنند.
مدیر جهادکشاورزی کلاله تصریح کرد: کارشناسان این مدیریت از فعالیت کمباین های برداشت کلزا، گندم و جو که فاقد معاینه فنی باشند، شدیدا جلوگیری خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در فصل برداشت همراه کشاورزان هستند و بر عملکرد کمباین ها و برداشت محصول زراعی آنان نظارت کامل خواهند داشت، ادامه داد: امسال 310 دستگاه کمباین در برداشت محصول مزارع گندم، جو و کلزا در کلاله فعالیت خواهند داشت و با توجه به بالا بودن سطح زیرکشت گندم، کلزا و جو، علاوه بر کمباین های بومی، بیش از 20 دستگاه کمباین از دیگر مناطق نیز در برداشت مکانیزه محصولات زراعی کلاله مشارکت دارند.
وی همچنین اعلام کرد: به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از زحمات کشاورزان، کمیته نظارت بر برداشت محصول گندم و کلزا متشکل از معاون فرماندار، مدیرجهاد کشاورزی، کارشناسان و دستگاه های اجرایی ذیربط تشکیل شده است.
علیزاده افزود: اعضای این کمیته تخت نظر فرماندار در تمام مدت شبانه روز بر عملکرد کمی و کیفی برداشت محصول، رعایت نرخ های مصوب از سوی کمباین داران، حمل و نقل محصول از مزارع به مراکز خرید، تسریع در تحویل محصول در مراکز خرید و جلوگیری ازفعالیت دلالان و واسطه ها در جهت اجحاف به کشاورزان فعالیت می کنند.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.