سرهنگ منصور وحیدی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به آمار کل تصادفات درون شهری، افزود: 53 درصد مقصرین حوادث رانندگی را رانندگان انواع سواری ها نشکیل می دهند و در 28 درصد تصادف درون شهری، سایر خودروها مقصر شناخته شدند.
وی، کم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی بویژه استفاده نکردن از کلاه ایمنی را از عوامل اصلی در وقوع حوادث رانندگی از سوی موتورسیکلت سواران دانست و یادآور شد: رعایت کلیه قوانین و نیز استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت، الزام قانونی است.
سرهنگ وحیدی فر با تاکید برضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت در شهر و جاده های برون شهری، اضافه کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی، توقیف یک هفته ای موتورسیکلت را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: علاوه بر نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در پیاده روها و یا درجهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی، مارپیچ و تک چرخ، حمل یدک و تردد در خطوط ویژه اتوبوس نیز سبب توقیف یک هفته ای موتورسیکلت می شود.
رییس پلیس راهنمای و رانندگی گنبدکاووس ادامه داد: تکرار هر یک از این تخلفات ازسوی راکب موتورسیکلت برای بار دوم، موجب توقیف یک ماهه وسیله نقیله او می شود.
وی گفت: اعمال قانون برای تخلفات اشاره شده بالا، براساس ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1390 است.
سرهنگ وحیدی فر با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و افزایش استفاده از موتور سیکلت درمنطقه گنبدکاووس، تصریح کرد: درصورت رعایت قوانین رانندگی از سوی راکبان این وسیله نقلیه بویژه استفاده آنان از کلاه ایمنی، میزان صدمات بدنی و فوتی راکبان موتورسیکلت به صورت چشمگیر کاهش می یابد.
شهر گنبدکاووس باافزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.