به گزارش خبرنگار ایرنا رامین آذری عصر چهارشنبه در نشست خبری در حاشیه بازدید مسئولان فرودگاه های کشور از طرح های توسعه ای فرودگاه گرگان اظهار کرد: با وجود همسایگی با کشور ترکمنستان، به علت شرایط صدور روادید، هنوز امکان برقراری پرواز بین گرگان - عشق آباد فراهم نشده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی این فرودگاه در سال 75 از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان مازندران و شهرستان گرگان بود، افزود: در سال 79 با بهره‌ برداری از ترمینال فرودگاه گرگان 2 پرواز در هفته از این شهرستان برقرار و هم اینک به هفته‌ای 86 پرواز رسیده است.
آذری پرواز های داخلی فرودگاه گرگان را به زاهدان، مشهد، تهران، کیش و بندرعباس اعلام کرد و گفت: برقراری پرواز بین گرگان به اصفهان و رشت از دیگر برنامه ها است.
مدیر کل فرودگاه های گلستان افزود: در سال 96 در مجموع چهار هزار و 73 پرواز با رشد 48 درصدی نسبت به سال 95 انجام شد.
به گفته وی؛ در این مدت 295 هزار مسافر جابجا شدند.
آذری به نصب تجهیزات مختلف برای انجام پروازی ایمن و سالم اشاره کرد و گفت: فرودگاه گرگان امروز به یکی از به روزترین فرودگاه‌ ها در نصب دستگاه‌ های ناوبری و کمک‌ ناوبری تبدیل شده و تا 20 سال آینده نیازی به توسعه نخواهد داشت.
وی اعتبار هزینه شده برای تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری این فرودگاه را 110 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 327 هکتار اراضی در فرودگاه گرگان و 309هکتار اراضی در فرودگاه کلاله دارای سند تک برگ است.
آذری ادامه داد: ترمینال جدید فرودگاه گرگان با مساحت 2 هزار متر مربع و 90 درصد پیشرفت در حال احداث بوده و امسال افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه از فرودگاه بین المللی گرگان پروازهای عتبات عالیات و حج انجام می‌ شود، گفت: از 20 تا 24 مرداد ماه پذیرای پروازهای حجاج خواهیم بود.
مدیرکل فرودگاه های گلستان در مورد دومین فرودگاه استان در کلاله نیز گفت: هفته ‌ای 2 پرواز در مسیر تهران - کلاله در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می شود.
وی شرط استمرار این پروازها را استقبال مناسب مردم گلستان به خصوص در شرق استان اعلام کرد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.