به گزارش روز یکشنبه ایرنا مختار مهاجر با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح کشت پنبه دراستان از اواخر فروردین سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: 175 تن بذر تایید شده و خود مصرفی و 797 تن کود اوره، فسفات و پتاس در اختیار پنبه کاران قرار گرفته است.
وی سطح کنونی کشت پنبه در گلستان را 808 هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح 31 هکتار سبز شده است.
رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: برای سال زراعی جاری 16 هزار و 550 هکتار سهمیه کشت پنبه در استان تعیین شده است.
علی موسی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: پنبه کاران کود مورد نیاز این کشت را از مراکز خدمات حمایتی کشاورزی استان تهیه کنند.
به گزارش ایرنا کشت پنبه در گلستان تابع شرایط اقلیمی همچون مساعد شدن هوا و رطوبت خاک بوده که امسال بیشتر عملیات خاک ورزی و تهیه بستر کاشت در قسمت های شرق و شمال استان (مناطق خشک) در اواخر فروردین انجام و در مناطق غربی (مناطق مرطوب) در اردیبهشت پیگیری می شود.
در سال زراعی قبل 19 هزار و 500 تن وش پنبه از سطح 9 هزار و 640 هکتار مزارع زیرکشت در گلستان برداشت شد که 20 درصد از کل تولید این محصول در کشور بود.
پنبه به سبب اهمیت و نقش موثر در اقتصاد کشورها به طلای سفید معروف است و گلستان با توجه به حاصلخیزی خاک و آب و هوای مساعد برای تولید پنبه مرغوب و فراوان، روزگاری به عنوان سرزمین طلای سفید شهرت داشت.
برداشت محصول پنبه زارهای گلستان از شهریور ماه آغاز می شود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.