به گزارش ایرنا هومن هادیان روز شنبه در گزارشی به رسانه ها اعلام کرد: پهنه پیشنهادی یُد در شمال استان با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با هدف اجرای عملیات اکتشاف علمی و سیستماتیک بر روی ماده معدنی ید واگذار شده است.
به گفته وی؛ گلستان تنها تولید کننده ماده معدنی ید در کشور محسوب می شود که با توجه به شورابه های یُددار در استان، انجام چنین طرح های اکتشافی می تواند در توسعه این بخش و گلستان تاثیرگذار باشد.
طبق اعلام پایان سال قبل هادیان به ایرنا، 129 میلیارد و 603 میلیون ریال سرمایه گذاری جدید در بخش معادن استان انجام شده، که بیشترین رقم آن به حوزه اکتشاف یُد اختصاص داشت.
استاندار گلستان هم هفته گذشته گفته بود که ظرفیت تولید ید در گلستان 400 تن است که با مجوزهای جدید امیدواریم این میزان تا پایان سال به یکهزار تن برسد.
کارخانه تولید ید گلستان در 27 کیلومتری شمال آق قلا و در نزدیکی مرز اینچه برون واقع است.
به گزارش ایرنا معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین از رشد شاخص های بخش معدن استان در سال 96 خبر داد و افزود: پارسال بخش معدن استان در پروانه های بهره برداری صادره 33 درصد، مجوزهای برداشت 56 درصد، تعداد اشتغال 50 درصد، دریافتی حقوق دولتی 83 درصد و پروانه های اکتشاف صادره نیز 700 درصد رشد داشته است.
وی همچنین مجموع سرمایه گذاری انجام شده در حوزه معادن استان گلستان را 260 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یکهزار و 700 نفر از محل 56 پروانه بهره داری در بخش معادن استان فعال هستند.
به گفته وی؛ هم اینک 56 معدن گلستان در حال بهره برداری است.
استان مرزی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.