به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید‌علی طاهری عصر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه اسلامی واحد آزادشهر افزود: روح دانشجویی باید همیشه متلاطم و پر افت و خیز باشد و دانشگاه هم باید علاوه بر فعالیت‌های علمی، از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نیز بهره ببرد.
وی با اشاره به مجموعه دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که پس از پیروزی انقلاب و به منظور برخورداری اقشار مختلف جامعه از کسب علم شکل گرفته، پسوند اسلامی دارد و به همین دلیل وظیفه سنگین‌تری دارد.
حجت الاسلام طاهری گفت: دانشگاه های کشور اعم از دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها باید در چارچوب موازین نظام اسلامی، قانون اساسی و با احترام به ارزش‌های نظام پیش رود.
وی گفت: مجموعه دانشگاه آزاد گلستان این آمادگی را دارد با توجه به مشکلات موجود در سطح استان در زمینه های مختلف اعم از علمی و پژوهشی راهکارهای علمی و اجرایی مناسب را در اختیار مسئولان قرار دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه وظیفه دارد در کنار فعالیت علمی با در نظر گرفتن چارچوب ها به وظیفه خود در قبال مردم، جامعه و نظام جمهوری اسلامی عمل کند و خوشبختانه در گلستان شاهد این موضوع هستیم .
به گزارش ایرنا رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر نیز در این آیین گفت: در طول ریاست در این واحد دانشگاهی برای هیچکس از همکاران و دانشجویان پرونده سازی نکردم.
سیدمهدی حسینی افزود: تمام تلاش خود را برای کم کردن هزینه های تحمیلی بر مجموعه دانشگاه و همچنین رفع مشکلات برخی از اساتید به کار بستم و البته از مدیر جدید نیز میخواهم برای به نتیجه رسیدن این موضوع، فعالیت های صورت گرفته را ادامه دهد.
وی با تشریح فعالیت های جانبی انجام گرفته در دوران تصدی ریاست دانشگاه آزاد آزادشهر گفت: تولید 45 هزار اصله نهال زیتون تلخ برای اصفهان، تولید 100 هزار اصله نهال دیگر، تهیه کلکسیون گیاهان زینتی و تدفین دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه از جمله این فعالیت ها است.
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر هم در این نشست گفت: از جمله برنامه‌های من تهیه سندی در خور شان و با چشم‌انداز روشن برای دانشگاه آزاد آزادشهر است که به عنوان الگویی برای دیگر واحدهای دانشگاه آزاد در استان مطرح باشد.
محمدمهدی نادری با اشاره به تاثیر دانشگاه و دانشگاهیان در جامعه خاطرنشان کرد: می بایست با برنامه درست و استفاده از ظرفیت بالای اساتید در راستای کم کردن معضلات اجتماعی گام های موثر برداشته شود تا تاثیر حضور فرهیختگان در جامعه به صورت ملموس احساس شود.
دانشگاه آزاد واحد آزادشهر در شرق استان گلستان در سال 1367 تاسیس شده و در حال حاضر با داشتن 4000دانشجو و 100 عضو هیات علمی در 100 رشته دانشگاهی از مقطع کارشناسی تا دکترا فعال بوده و به عنوان قطب علوم انسانی در استان گلستان مطرح است.
9433 /1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.