به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صابری روز دوشنبه درنشست خبری باموضوع هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) گفت: اقشار مختلف مردم این شهرستان می توانند در صورت مشاهده مسائل و مشکلاتی درحوزه بهداشت و یا مواد غذایی، آن را از طریق سامانه 190 گزارش دهند.
وی تصریح کرد: گزارشات مردمی واصل شده از طریق این سامانه در اسرع وقت توسط کارشناسان مجموعه شبکه بهداشت و درمان رسیدگی می شود.
وی افزود: هدف از راه اندای این سامانه، مشارکت دادن مردم در امر نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی یا فعالیت های بهداشتی محل سکونت یا هر نقطه ای از کشور و گزارش مسائل، مشکلات و تخلفات احتمالی به سامانه 190 برای پیگیری و برخورد با متخلف است.
دکتر صابری شعار هفته سلامت امسال را 'پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا'، اعلام و اضافه کرد: دراین هفته برنامه های متنوعی باهمکاری برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس پیش بینی شده که اجرا می شود.
وی، نواختن زنگ سلامت درمدارس، تبلیغات محیطی، رژه خودروهای مرکز بهداشت، عیادت از بیمارات بخش شیمی درمانی بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، برپایی ایستگاه اطلاع رسانی، برگزاری همایش دوچرخه سواری عمومی در شهر گنبد و همایش پیاده روی خانوادگی در بخش داشلی برون این شهرستان را از مهمترین برنامه های هفته سلامت در گنبدکاووس اعلام کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، برگزاری همایش خودمراقبتی و شاد زیستن، تجلیل از کارکنان نمونه شبکه و مرکز بهداشت، خیرین سلامت و رسانه برتر این حوزه، برگزاری جشنواره غذای سالم مادر و دختر و جشنواره میان وعده و نیز برگزاری برخی مسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته سلامت دراین شهرستان برشمرد.
دکتر صابری گفت: در هفته سلامت امسال بخش داخلی شماره 2 بیمارستان شهدای 12 دی با ظرفیت 25 تخت با مشارکت خیرین افتتاح و عملیات اجرایی دو پایگاه اورژانس جاده ای در روستاهای 'دماغ' و 'چپر قویمه' هر کدام با یک میلیارد و 200 میلیون ریال که یکی توسط خیر و دیگری از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی آغاز می شود.
وی، برگزاری کلاس های آموزشی درحوزه مسائل بهداشت و سلامت را برای ارتقای سلامت جامعه مهم دانست و افزود: در هفته سلامت امسال دو روستای مروج سلامت و پاک یا کمتر آلوده به دخانیات با هدف ترویج سلامت عمومی معرفی می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.