به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علی فر روز چهارشنبه درنشست با خبرنگاران، بدون اشاره به آمار سرقت و سارقان اظهار کرد: در این مدت کشف سرقت ها 13 درصد و دستگیری سارقان 29 درصد افزایش داشته است.
وی، سرقت از اماکن خصوصی بویژه ساختمان های نیمه تمام و قطعات و لوازم داخل خودرو را دارای بیشترین فراوانی سرقت در گنبدکاووس برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از این موارد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی شهروندان روی داده است.
سرهنگ علی فر همچنین از رشد 52 درصدی کشفیات حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل، اضافه کرد: دراین ارتباط 9 باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم و 345 خرده فروش مواد دستگیر شدند.
وی بدون اشاره به آماری از رشد 43 درصدی کشف کالای قاچاق، 25 درصدی کشف سلاح شکاری غیرمجاز و کاهش 19 درصدی نزاع در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 11 قتل اتفاق افتاده که عاملین آن دستگیر و نیز عوامل یک قتل در سال های گذشته نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس به آمار فوت شدگان و مجروحان حوادث رانندگی درون و برون شهری نیز اشاره کرد و گفت: در 11 ماه گذشته در سوانح درون شهری 12 نفر فوت و 768 نفر مجروح و در حوادث برون شهری 34 نفر فوت و 292 نفر مجروح شده اند.
سرهنگ علی فر همچنین بااشاره به توقیف سه هزارو 458 دستگاه موتورسیکلت و یکهزارو 810 دستگاه خودرو در گنبدکاووس، افزود: طرح ثبت تخلفات رانندگی توسط 16 دوربین ترافیکی و اعمال قانون از این طریق از 25 بهمن امسال آغاز و تاکنون حدود 400 برگ جریمه در منازل متخلفان ارسال شده است.
وی، اجرای 86 طرح ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت: در حوزه جرائم فضای مجازی در این مدت با وجود رشد 28 درصدی پرونده ها، اما 90 درصد جرم ها کشف شده است.
سرهنگ علی فر؛ هتک حرمت، نشر اکاذیب، تهدید، اخاذی، مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را از مهمترین جرائم فضای مجازی برشمرد و اضافه کرد: کم دقتی و پایین بودن اطلاعات در خصوص فضای مجازی و ناآشنایی افراد با این حوزه، بیکاری و توسعه روزافزون شبکه های اجتماعی از عوامل اصلی وقوع این جرائم است.
وی همچنین با اشاره به ایام پایانی سال بویژه چهارشنبه آخر سال برتوجه بیشتر خانواده ها و مراقبت از فرزندان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: انتظامی شهرستان در چند روز گذشته با نظارت بر واحدهای صنفی، 51 هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کرد.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس از همکاری و تعامل رسانه ها و خبرنگاران با پلیس نیز قدردانی کرد.
سرهنگ علی فر از شهروندان نیز خواست که در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی؛ هر گونه جابجایی اسباب و اثاثیه منزل را با کلانتری محل سکونت خود هماهنگ نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.