به گزارش خبرنگار ایرنا، در آئین آغاز متمرکز این طرح در دبیرستان دخترانه دوره اول 'کمک جعفربای' این شهر، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هدف از اجرای این طرح ملی آشنایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول با رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به علاقمندان است.
فرج الله رزاقی به اجرای این طرح ملی در 6 استان گلستان، سمنان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و نیز شهرستان های تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: در این طرح هر یک از دانش آموزان بین 20 تا 60 ساعت آموزش دیده و در پایان نیز گواهینامه رشته مهارتی دریافت می کند.
وی، تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول گنبدکاووس را حدود 16 هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس سهمیه اولیه 15 تا 20 درصد دانش آموزان شهرستان در طرح ملی ایران مهارت شرکت می کنند.
رزاقی، ایجاد انگیزه و تغییر نگرش در دانش آموزان و اولیای آنان برای انتخاب رشته های فنی و کار و دانش را از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی ذکر کرد و گفت: هزینه هر ساعت آموزش در این طرح هشت هزار ریال پیش بینی شده که توسط خانواده ها پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، کمال الدین نظرنژاد معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با طرح این ادعا که هم اکنون 14 هزار دانش آموخته دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این شهرستان بیکار هستند، گفت: باید نگرش خانواده ها و دانش آموزان به تحصیل در رشته های تجربی تغییر یافته و به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش سوق یابد.
محمدرضا ملکان رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس نیز در سخنانی، کوتاه ترین مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان را مهارت آموزی دانست و گفت: با اجرای طرح ایران مهارت؛ دانش آموزان براساس توانمندی و علاقه با انتخاب درست رشته تحصیلی متناسب با بازار کار آینده آشنا می شوند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.