حسین کاویانی روز دوشننبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در استان از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شود که طبق قانون آئین نامه اجرایی آن آبان ماه 96 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
به گفته وی؛ طبق شیوه نامه اجرایی این قانون طرح های اشتغالزا تا دو میلیارد و 500 میلیون ریال در کارگروه شهرستانی تائید و به بانک معرفی و طرح های نیازمند وام تا سقف 25 میلیارد ریال از کارگروه استانی و بیش از آن باید به دستگاه ملی ذی ربط برای دریافت تائیدیه ارسال شود.
وی افزود: اکنون 15 طرح بالای 25 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان وجود دارد که اطلاعات آن جمع آوری و آماده ارائه به کارگروه استانی به منظور معرفی به دستگاه های ملی ذی ربط و تائید نهایی جهت استفاده از وام این طرح است.
کاویانی اضافه کرد: طرح های تائید شده بیشتر در رسته های اقتصادی پُراشتغال بخش کشاورزی شامل گیاهان دارویی، سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، پرورش دام سبک، فرآوری سیب زمینی، شیلات و آبزیان، محصولات گلخانه ای، زنبورداری و فرآوری عسل، زیتون، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و مکانیزاسیون است.
استان گلستان از قطب های کشاورزی کشور به شمار می رود، منبع درآمد ساکنان این خطه بویژه در مناطق روستایی از محل کشاورزی و دامپروری است.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و869 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 47 درصد آنان ساکن روستاها هستند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.