به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ مجتبی مروتی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان افزود: 77 درصد دزدی های صورت گرفته طی 10 ماه گذشته در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: طی همین مدت 59 باند سرقت با 191 عضو در استان گلستان متلاشی شد که این رقم در 10 ماه ابتدایی سال گذشته 50 باند با 172 عضو بوده است.
وی ابراز کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده طی 10 ماه نخست امسال با موضوع سرقت در پلیس آگاهی استان گلستان 574 فقره کشف شد که این آمار در مدت مشابه سال قبل 547 پرونده بوده است.
رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: در 10 ماه نخست امسال 20 طرح مختلف مبارزه با جرایم و دستگیری مجرمان در سطح استان به اجرا گذاشته شد که طی آن 194 نفر دزد با 801 وسیله مسروقه و 28 مالخر دستگیر شدند.
سرهنگ مروتی اضافه کرد: کل دستگیر شدگان جرایم با موضوع سرقت در گلستان طی 10 ماه نخست امسال 997 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 812 نفر بودند 23 درصد رشد را نشان می دهد.
وی همچنین به دستگیری اعضای یک باند فامیلی در گلستان طی هفته جاری اشاره کرد که به جرایمی همچون سرقت و کف زنی در پوشش مامور نیروی انتظامی، توریست و زائر مشغول بودند.
وی گفت: در جریان تعقیب و گریز اعضای این باند یکی از دزدان مضروب که در بیمارستان کشته شد همچنین چهار مرد و سه زن دستگیر شدند.
3104/2729
* خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.