به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبدخدایی سه شنبه شب در مراسم شصت و دومین سالگرد شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی و یارانش در گنبدکاووس گفت: تفکر امام و رهبری برگرفته از قرآن است و این تفکر، ما را به مقابله با کفار و ستمگران دعوت می کند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در عدل دارد و عدل نیز کلمه ای قرآنی است، افزود: براین اساس و پس از پیروزی انقلاب تاکنون، ملت ایران در مقابل همه توطئه ها و تهدیدات قدرت های استکباری و استعماری بالاخص آمریکا که از قدرتمندترین کشورهای جهان است، می ایستد و به حرکت خود ادامه می دهد.
عبدخدایی با اشاره به شرایط کشور ایران در دوران رژیم طاغوت اضافه کرد: در آن دوران کشور ما تحت سلطه قدرت های استعماری و استکباری مانند انگلیس و آمریکا بود.
وی تصریح کرد: تا قبل از آغاز نهضت امام راحل سه حرکت فرهنگی توسط آیت الله بروجردی، استعمارستیزی توسط آیت الله کاشانی و آرمان گرایی توسط نواب صفوی علیه قدرت های استکباری و استعماری دنبال می شد.
همرزم شهید نواب صفوی ادامه داد: اگرچه این حرکت ها توسط رژیم متوقف شد اما امام راحل هر سه حرکت را با هم پیش برد و موفق شد انقلاب را به پیروزی برساند.
عبدخدایی گفت: امام با حرکت فرهنگی خود در بین علما و طلاب حوزه های علمیه و مردم روشنگری ایجاد کرد و با سخنان خود علیه لایحه کاپیتولاسیون حرکت ضد استکباری و استعماری خود را پیش برد و درنهایت با پافشاری بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، حرکت آرمان گرایانه خود را عملی کرد.
وی افزود: پس از امام راحل نیز رهبر معظم انقلاب، هر سه حرکت امام را مقتدرانه پیش می برد و مقابل قدرت های استکباری مردانه ایستاده است.
عبدخدایی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب خود می گویند که شخصیت شهید نواب صفوی در او جرقه انقلاب و روحیه انقلابی ایجاد کرد.
وی با تشریح ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی تصریح کرد: آن شهید بزرگوار در آن مقطع تاریخی که کسی جرأت حرف زدن علیه رژیم را نداشت با این آرمان که احکام اسلام باید اجرا شود، مردانه به صحنه آمد، مبارزه کرد و به شهادت رسید.
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام همچنین یادآور شد: آن شاهی که که حکم تیرباران شهید نواب صفوی و همرزمان او را در 26 دی 1334 صادر کرد، در 26 دی 1357 مفتضحانه از کشور فرار کرد و این تقارن نشان از درستی حرکت آن شهید بزرگ و حقانیت انقلاب اسلامی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که درمسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه، امام جمعه، برخی مسئولان و علما و نیز اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.