حکیم گلدی زاده روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این میزان زعفران توسط تعاونی تولید روستایی زعفرانکاران وامنان و زیر پوشش شبکه تعاون روستایی استان با هدف حمایت از باغداران این روستا خرید شد.
به گفته وی؛ نیمی از زعفران تولید شده در استان گلستان به مصرف داخلی می رسد و نیم دیگر به صورت فله ای به بازارهای استان خراسان رضوی عرضه می شود.
وی افزود: علاوه بر این، محصولات تولیدی همچون گل گاوزبان، گلاب و عرقیجات همچون کاسنی، نعناع، بابونه، بومادران، یونجه، بوقناق،آویش، شاطره و گزنه از باغداران وامنان و روستاهای همجوار خرید می شود و در این پیوند امسال 100 کیلوگرم گل گاوزبان خشک شده و یکهزار لیتر گلاب خریداری شده است.
بیشتر محمد باقری معاون حوزه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به خبرنگار ایرنا گفته بود که در سال زراعی جاری باغداران روستای وامنان در شرق استان 700 کیلوگرم زعفران از سطح 140 هکتار باغ زعفران بارده برداشت کردند.
زعفران تولیدی وامنان شهرستان آزادشهر به گفته کارشناسان باغبانی و تجار جزو با کیفیت ترین های این محصول در کشور به شمار می رود.
روستای وامنان به لحاظ برخورداری از آب و هوا و خاک مساعد از مناطق مستعد تولید زعفران در گلستان بوده و دارای 225 هکتار سطح زیر کشت است.
وامنان افزون بر دوهزار نفر جمعیت دارد و بیشتر ساکنان آن از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کنند.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.