به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین مهماندوست روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس افزود: تاکنون تعداد 134 هزار و 125 درخواست کارت هوشمند ملی در این شهرستان ثبت شده و برای 131 هزار و 781 نفر کارت ملی صادر و تحویل شده است.
وی با بیان این نکته که از ابتدای سال آینده کارت های هوشمند ملی کاربردی شده و امور مردم در ادارات دولتی اعم از بانک ها ، گذرنامه، صدور گواهینامه و یارانه بر بستر کارت هوشمند ملی انجام می شود، تصریح کرد: افراد واجد شرایطی که تاکنون برای گرفتن کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند، در فرصت باقیمانده تا پایان سال بایستی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با تاکید بر این نکته که افراد فاقد کارت هوشمند ملی از سال آینده قادر به دریافت خدمات از ادارات دولتی نیستند، گفت: در شهرستان گنبدکاووس دو واحد پستی و سه دفتر پیشخوان آماده ثبت نام از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
مهماندوست گفت: برای رفاه حال آن عده از افرادی که قادر به مراجعه حضوری نیستند و یا در روستاهای مرزی سکونت دارند، در روزهای آینده یک واحد سیار با ظرفیت نامحدود در سطح شهرستان راه اندازی می شود که با حضور در محل و روستاهای دورافتاده مرزی نسبت به ثبت نام از متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی اقدام می کنند.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: در این مدت 6 هزار و 793 واقعه ولادت در سطح شهرستان ثبت شده که از این تعداد دو هزار و 712 نفر در مناطق شهری و 4081 نفر در مناطق روستایی متولد شده و 3518 نفر از آنان پسر و 3هزار و 275 نفر نیز دختر بوده اند.
مهماندوست در خصوص ثبت واقعه وفات نیز گفت: در 9 ماهه امسال یک هزار و 91 واقعه وفات در گنبدکاووس ثبت شده که 547 نفر از آنان در مناطق شهری و 544 نفر در مناطق روستایی سکونت داشته و 603 نفر از آن را مردان و 488 نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس از ثبت دو هزار و 721 واقعه ازدواج و 519 واقعه طلاق در شهرستان گنبدکاووس به عنوان بخش دیگری از عملکرد 9 ماهه این اداره نام برد.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.