به گزارش خبرنگار ایرنا خسرو قمری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در گرگان اظهارکرد: در سال جاری یک مورد تست دوپینگ ورزشکاران ما در رقابت های برون مرزی و در رقابت های داخلی نیز پنج مورد تست دوپینگ مثبت اعلام شده است.
وی ادامه داد: در رقابت های داخلی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) اسامی ورزشکاران دوپینگی را اعلام خواهد کرد، اما در مورد تست های بین المللی که از سوی ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ گرفته می شود، به عنوان نماینده این ستاد در فدراسیون مسئولیت اعلام برعهده رییس فدراسیون است.
قمری با بیان اینکه در سال 91 که مسئولیت فدراسیون را تحویل گرفتیم 18 نفر رکابزن دوپینگی داشتیم، اما در آن مقطع اینقدر رسانه ای نمی شد، افزود: اما اینک سر وصدا و مسائل حاشیه ای زیادی ایجاد می شود.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری با تاکید بر حفظ و نظارت بر سلامت ورزشکاران در اردوها و رقابت های مختلف، عنوان داشت که از ابتدای سال جاری 600 مورد تست سلامت از ورزشکاران گرفته ایم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ امسال 1180 مورد از ورزشکاران تست گرفته و نیز از آنها خواسته ایم که 10 درصد از آزمایشات ما را هم بررسی کنند.
قمری اظهار کرد: شان و جایگاه دوچرخه سواری ایران بالا است و باید ورزشکاران قدردان مساله مبارزه با دوپینگ و انجام تست های سلامت باشند.
وی افزود: از 400 ورزشکار ضمانت نامه گرفته ایم که چنانچه جواب تست ها و آزمایش های آنان مثبت اعلام شود، ضمن محکومیت ورزشکار، تمام هزینه های تست و آزمایش از او اخذ خواهد شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.