هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت والامقامی از نسل پاکان است، امام همامی که محول القلوب بود، شخصیت ارزنده و بی نظیری که چنان قلب ها را مجذوب و به یاد خدا می انداخت که حتی افراد گمراه و منحرف نیز از این طریقت بی نظیر بی نصیب نمی ماندند،همگان را صحیح هدایت کرده و اهل عبادت و تهجد می کرد و بدترین افراد در اثر جذبه ملکوتی آن بزرگوار به بهترین انسان ها تبدیل می شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهر گرگان در شب میلاد امام عسکری (ع) حال و هوای ویژه ای به خود گرفت و مساجد و تکایا و آستان متبرک امامزادگان و مدارس دینی و حوزه های علمیه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جشن های باشکوهی را برگزار کردند.
دوستداران اهل بیت (ع) آئین های جشن برگزار کرده و این میلاد با برکت را گرامی داشتند و این ولادت همام را به امام زمان(عج) تبریک گفتند.
همچنین در جای جای گرگان و دیگر شهرهای و روستاهای گلستان مردم با توزیع شیرینی و شربت ولادت با سعادت یازدهمین پیشوای شیعیان را به یکدیگر تبریک گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت کردند.
حضرت حسن بن علی بن محمد ملقب به ابومحمد و معروف به عسکری (ع) درهشتم ربیع الثانی سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود، او و پدرش امامین عسکریین نامیده می شوند زیرا در شهر سامرا که در آن ناگزیر به زندگی بودند، بیشتر عمر خود را در حصر خانگی بسر بردند.
شهرت این امام در زمان حیاتش بیشتر به این دلیل بود که او دارای فرزندی است که به عنوان منجی آخر الزمان قیام خواهد کرد.
امام عسکری (ع) روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری به دستور معتمد خلیفه عباسی به شهادت رسید و در سامرا در کنار مضجع نورانی پدرش مدفون شد، ابومحمد کنیه و زکی، صامت، فاضل و عسکری از جمله القاب ایشان است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.