به گزارش خبرنگارایرنا، آخوند خوجه دوردی غراوی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی شرق گلستان که در یک حرکت انساندوستانه با حضور دربین خانواده های زلزله زده روستاهای سرپل ذهاب، نسبت به توزیع هدایای مردمی و دلجویی از آنان اقدام کرده اند، بابیان حدیثی از رسول اکرم (ص)، تصریح کرد: کمک به حادثه دیدگان ودلجویی از آنان جزو ثواب جاریه محسوب می شود.
وی همچنین گفت: بر اساس اخبار واصله و تأکید مسئولین محترم، هموطنان آسیب دیده به اقلام قابل توجهی نیاز دارند و ما نباید آن عزیزان را فراموش کنیم و لازم است به کمک رسانی ادامه دهیم.
آخوند غراوی تصریح کرد: توزیع مایحتاج ضروری دربین حادثه دیدگان و دلجویی، همدردی و تقویت روحیه آنان پاداش زیادی نزد باریتعالی دارد.
امام جمعه مراوه تپه ابراز امیدواری کرد که اینگونه حرکت های انسانه دوستانه که از شما جوانان و فعالین فرهنگی اجتماعی منطقه انجام شد، از طرف سایر قشرهای مردم نیز ادامه یابد.
در این جلسه عطابردی خانی که مسئولیت گروه اعزامی به غرب کشور را به عهده داشت نیز با ابلاغ سلام و تشکر زلزله زدگان به مردم خیر و نوعدوست استان گلستان، گفت: مردم قدرشناس روستاهای زلزله زده با اینکه تمام دارایی و سرمایه زندگی خودرا از دست داده بودند، از روحیه بالایی برخوردار بودند وبا استقبال گرم از گروه فرهنگی اجتماعی ترکمن های گلستان، در توزیع کمک های مردمی بین نیازمندان واقعی نهایت همکاری را داشتند.
وی افزود:کمک های مردمی که این گروه جمع آوری کرده بودند، درقالب یک کامیون و سه کامیونت شامل مواد خوراکی فاسد نشدنی، پتو و البسه گرم و وسایل گرم کننده بود که دربین اهالی روستاهای قلاواری، قلعه بهادری، کوئیک عزیز، جابری، کلاشی شاه توتی، الیاسی خلیفه محمود و باویسی از توابع شهرستان سرپل ذهاب توزیع شد.
درپایان این دیدار، امام جمعه مراوه تپه از این حرکت انساندوستانه این گروه تقدیر و برای سلامتی و موفقیت های روز افزون آنان در امور خداپسندانه دعا کرد.
شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر60 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستنان واقع است.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.