به گزارش روز دوشنبه ایرنا، غلامحسین مهماندوست در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه درمجموع 2466 واقعه ازدواج که 1039 مورد آن درمناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی بوده در گنبدکاووس ثبت شده که 5،3 درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.
وی افزود: در واقعه طلاق نیز درمدت اشاره شده بالا درمجموع 490 واقعه طلاق که 339 فقره آن درمناطق شهری و بقیه درمناطق روستایی بوده دراین شهرستان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4،8 درصد افزایش دارد.
مهماندوست، از ثبت 6 هزارو 25 واقعه ولادت شامل 3144 پسر و 2881 دختر در هشت ماه گذشته در گنبدکاووس خبر داد و گفت: میزان ولادت ها در این شهرستان درمقایسه با مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته 974 واقعه وفات در این شهرستان ثبت شده که 541 نفر آن مرد و بقیه زن بودند و آمار وفات درمقایسه باسال قبل 9،3 درصد رشد داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین بااشاره به مهلت باقی مانده تاپایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی توسط افراد بالای 15 سال، از همه واجدین شرایط درخواست کرد درمهلت باقی مانده به سه دفتر پیشخوان دولت در شهر گنبدکاووس واقع در میدان ترمینال، روبروی شرکت آب و فاضلاب شهری و نرسیده به پل آخوند نوریزاد و دو اداره پست مرکزی و آزادگان مراجعه نمایند.
مهماندوست همچنین از راه اندازی یک تیم سیار برای ثبت نام واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در روستاهای دور افتاده، بیماران صعب العلاج و جانبازان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: این تیم از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند.
وی افزود: از مجموع جمعیت 365 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس 297 هزار نفر بالای 15 سال دارند که می بایست نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نمایند که تاکنون 130 هزار نفر این اقدام را انجام و 118 هزار نفر کارت را دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، فرهاد شیبک معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه برلزوم همکاری بیشتر ادارات و نهادها و نیز شوراها و دهیاران برای تشویق و ترغیب واجدین شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی تاکید کرد.
بر اساس آخرین آمار، شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان حدود 365 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.