محمدعلی حیرانی نوبری روز شنبه در همایش ارزشیابی قضات گلستان اظهار کرد: شناخت آسیب ها و ضعف های ساختاری و عوامل انسانی، بهره گیری کامل و درست از نیروها با هدف جلوگیری ازهدر رفت استعدادها و ظرفیت های موجود؛ اهداف مد نظر در ارزشیابی است.
وی با بیان اینکه باید برای افراد شناسنامه ارزشیابی تدوین شود ،افزود: تدوین این شناسنامه شناسایی استعداد ها و توانمندی های قضات و امکان بکارگیری هر فرد در جایگاه و شعبه متناسب با توانمندی او را فراهم می کند.
به گفته وی؛ تدوین شناسنامه ارزشیابی به مدیران نیز این امکان را می دهد تا نیروهای خود را بهتر شناخته و برای انجام اقدامات اصلاحی به منظور پیشگیری و رفع نقایص؛ برنامه ریزی کنند.
رییس دادگستری کل گلستان نیز کمبود قاضی را مشکل مهم حوزه محاکم استان بیان کرد و گفت: خالی بودن 50 درصد پست های قضایی گلستان بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده ها بر قضات ما تحمیل کرده است.
هادی هاشمیان افزود: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان قضایی کشور، قضات جدیدی در محاکم استان بهکار گرفته شدند، اما نیاز به قضات باتجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر به قوت خود باقی است.
وی اضافه کرد: با وجود همه این کمبودها، تلاش همکاران سبب شده دادگستری گلستان در بخش هایی مانند الکترونیکی کردن پرونده ها ( cms)، کاهش پرونده های مسن، افزایش کیفیت رسیدگی ها و کاهش ورودی پرونده به محاکم از استانهای برتر کشور باشد.
هاشمیان به روند کاهشی جمعیت کیفری زندان های استان هم اشاره کرد و گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای پیش بینی شده در قانون یکی از علل این کاهش است.
وی با تاکید بر اینکه مجازات زندان باید برای مجرمان سابقه دار و تهدید کنندگان امنیت، جان، مال و ناموس مردم استفاده شود، افزود: در سال های اخیر با تغییر نگرش قضات، گلستان از استانهای پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس بوده است.
تیم نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات کشور در مدت حضور در گلستان از همه حوزه های قضایی استان سرکشی می کند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.