به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی رضا میررضایی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: شرکت بیماران خاص و پیوند اعضا در ورزش های مختلف، علاوه بر افزایش روحیه نشاط و شادابی، آنها را در مسیر درمان بیماری یاری خواهد کرد و به همین دلیل افزایش تعداد ورزشکاران استان جزو برنامه های جدی و همیشگی این هیات است.
وی به میزبانی گلستان از رقابت های قهرمانی بیماران ام اس کشور در گرگان اشاره کرد و گفت: این رقابت ها در رشته های شطرنج و دارت از دوم تا پنجم دی ماه برگزار می شود و 200 ورزشکار زن و مرد شرکت کننده برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کنند.
رییس هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان افزود: چند کارگاه آموزشی پیرامون چگونگی افزایش تعداد ورزشکاران و همچنین تغذیه در بیماران ام اس نیز با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد .
میررضایی ادامه داد: بخش عمده هزینه های برگزاری این مسابقات از محل کمک نیکوکاران و دستگاه ها و نهادهای گلستانی تامین می شود که امیدواریم نتیجه این پشتیبانی ها علاوه بر مدال آوری ورزشکاران استان، گسترش هر چه بیشتر ورزش میان این بیماران باشد.
وی اضافه کرد که چندی قبل یکی خیر گرگانی ، یک واحد مسکونی را به هیات ورزش های بیماران خاص اهدا کرد که از این مکان علاوه بر ساخت خوابگاه بیماران، به عنوان محل تمرینات ورزشی استفاده خواهیم کرد.
رییس هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان به آمادگی تیم استان برای حضور قدرتمندانه در مسابقات اشاره کرد و گفت: تمرینات ورزشکاران گلستانی از مدتی قبل آغاز شده و امیدواریم با تکمیل روند آماده سازی شاهد کسب موفقیت و مدال آوری بیشتر از سوی آنان در این رقابت ها باشیم.
وی فعالیت های هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان را نیز یادآور شد و افزود: با وجود محدودیت های مالی، ورزشکاران زیر پوشش به مسابقات فراوانی اعزام می شوند تا علاوه بر کسب تجربه، انگیزه های خود را برای حضور مداوم در ورزش حرفه ای حفظ کنند.
میررضایی از نگاه ویژه فدراسیون به گلستان خبر داد و اضافه کرد که در سفر قبلی رییس فدراسیون بیماری های خاص (فاطمه هاشمی) به استان، کمبود تجهیزات درمانی بیماران سرطانی اعلام شد و فدراسیون 50 میلیارد ریال برای رفع این کمبودها به گلستان اختصاص داد.
به گزارش ایرنا اولین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی بیماران ام اس کشور در خانه شطرنج گرگان و مسابقات دارت در مهمانسرای بهزیستی استان گلستان برگزار خواهد شد.
هفت هزار بیمار در گلستان زیر پوشش بنیاد بیماری های خاص هستند.
3091 /1648
خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.