به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم سیفی روز شنبه در مراسم آغاز هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نوجوان عضو کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرق گلستان و مربیان آنان در گنبدکاووس، گفت: تقویت حس و روحیه تحقیق و پژوهش در کودکان و نوجوانان از رویکردهای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی افزود : تجلیل از کودکان و نوجوانان و مربیان پژوهشگر آنان در شرق و غرب استان، برپایی نمایشگاه آثار پژوهشی و نشریه دیواری، طبیعت گردی و برپایی کارگاه های آموزشی از مهمترین برنامه های این هفته است.
سیفی بابیان اینکه هم اکنون 28 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثابت، سیار و پستی درسطح استان گلستان فعال است، اضافه کرد: تقویت روحیه و حس کنجکاوی برای تحقیق و پژوهش در کودکان و نوجوانان عضو کانون ها از دیگر رویکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان است.
وی تصریح کرد: در همین راستا برخی برنامه ها از جمله تهیه مجموعه داری، تهیه نشریه دیواری از چهره های علمی و مفاخر کشور و استان و تهیه مستند از فعالیت های پژوهشی مثل پرواز پرندگان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همچنین با اشاره به فلسفه فعالیت های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مهمترین محور فعالیت کانون ها کتاب و انس دادن اعضا به کتابخوانی به عنوان مقدمه تحقیق و پژوهش است.
سیفی افزود: برای انس دادن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و انجام فعالیت های تحقیقی و پژوهشی باید دغدغه کتاب و مطالعه در خانواده ها بویژه پدرها و مادرها تقویت شود.
به گزارش ایرنا، فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم، از پژوهش و تحقیق به عنوان مایه حیات و رشد و توسعه جامعه نام برد و گفت: معلمان و مربیان مدارس و نیز خانواده ها باید تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در دانش آموزان باشند.
در حاشیه این مراسم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو گنبدکاووس برگزار شد، چند کارگاه آموزشی و علمی شامل دانش و خلاقیت، زیست شناسی، نجوم، نوشتن خلاق و آزمایشات علمی برپا شده بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.