به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی اکبر حصاری روز پنجشنبه در همایش ملی حجاب پژوهی با تاکید بر قرآن و سنت در گرگان اظهار کرد: تصور من این است سرمایه گذاری در این مساله مهم باید به دقت انجام شود تا کارآمدی آن در جامعه به خوبی دیده شود.
وی گفت: تدارک همایش ملی حجاب پژوهی با تاکید بر قرآن و سنت در گرگان به صورت سالانه یکی از بناهایی است که می تواند در آتی برای فرهنگ سازی حجاب در جامعه موثر واقع شود.
معاون حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه باید مطالعه و برنامه ریزی راهبردی برای رسیدن به هدف در مقابل آسیب های اجتماعی داشته باشیم، بر سرمایه گذاری در بخش پژوهش این حوزه تاکید کرد.
حجت الاسلام حصاری همچنین از تدوین نشدن دکترین فرهنگی برای مقابله با دشمن گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن را سالهاست گوشزد کرده اند، این مهم تحقق نیافته است.
وی ابزار امیدواری کرد که دکترین فرهنگی برای مقابله با دشمن همانند دکترین نظامی در کشور تدوین و به اجرا در آید.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مفسر معاصر قرآن کریم نیز معرفی حجاب و پوشش را به عنوان یکی از ویژگی های جامعه اسلامی نام برد و گفت: اسلام می خواهد زن در اجتماع حضور داشته باشد، منتهی پوشش به گونه ای باشد که مساله حاشیه ای درست نشود.
وی بر بهره گیری بیشتر از قرآن و روایات در خصوص حجاب و پوشش با انجام مطالعه روش شناسی به منظور افزایش آگاهی جامعه تاکید کرد.
مفسر قرآن کریم همچنین به گسترش حضور زنان در جامعه به عنوان یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نظام تاکنون توانسته است بیشترین فرصت را برای حضور زنان در جامعه فراهم کند تا این قشر بتواند درعرصه های مختلف فعالیت کند.
حجت الاسلام بهجت پور تاکید کرد : باید تکریم زن محجبه مسلمان در جامعه بزرگنمایی شود درحالی که ما فقط زن غیرمحجبه را نکوهش می کنیم.
وی خطاب به کسانی که در فرهنگ سازی حجاب و پوشش در جامعه تلاش دارند، گفت: اقداماتی که در این زمینه انجام می دهید با هدف دین و زدودن آزار از زن مسلمان باشد.
در این همایش که جمعی از مسئولان ، طلاب و دانشجویان حضور داشتند، از نویسندگان 10 مقاله برتر با اهدا لوح قدر دانی شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.