به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درجلسه مشترک برخی مسئولان این شهرستان و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان با سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه بازیافت زباله و کارخانه کمپوست، گفت: استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ها بویژه درحوزه محیط زیست از رویکردهای دولت است.
وی افزود: برای راه اندازی سایت بازیافت زباله درمحل سایت قدیم دفن زباله شهرداری که 160 هکتار وسعت دارد، علاوه بر فرمانداری ویژه، محیط زیست، شبکه بهداشت، شهرداری، شورای اسلامی شهر و بخشداری مرکزی موافقت خود را اعلام کرده اند.
کریمی اضافه کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی که آمادگی خود را برای راه اندازی سایت بازیافت و احداث کارخانه کمپوست اعلام کرده، بایستی طرح پیشنهادی خود را به سازمان مدیریت پسماند ارائه دهد تا پس از بررسی کارشناسی طرح و تصویب، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون زباله های شهری و برخی از روستاهای گنبدکاووس که روزانه بین 120 تا 150 تن می باشد به سایت بازیافت زباله شهر آزادشهر که درفاصله 20 کلیومتری این شهرستان واقع است، منتقل می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان نیز دراین جلسه گفت: درصورتی که طرح پیشنهادی سرمایه گذار برای بازیافت یا احداث کارخانه کمپوست به این سازمان داده شود، پس از کار کارشناسی و تصویب اولیه به کارگروه استانی برای تصویب نهایی ارسال می شود.
مولام یازرلو افزود: هم اکنون استان گلستان دو سایت بازیافت زباله در آق قلا و آزادشهر دارد که مجوز یک سایت دیگر در مراوه تپه نیز صادر شده است.
وی اضافه کرد: اگرچه برخی مشکلات توسط افراد حقیقی و حقوقی در آزادشهر برای سایت بازیافت زباله این شهرستان مطرح می شود، اما این سخنان بیشتر جنبه سیاسی دارد و تا حدود زیادی مشکلات این سایت رفع شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.