به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه حقوق شهروندی در استان اظهار کرد: برای اینکه رعایت حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود نباید به انجام سخنرانی، توصیه و ارائه گزارش در نشست ها اکتفا کنیم بلکه باید فعالیت دستگاه ها عملیاتی و فرهنگ سازی شود.
وی از مدیران دستگاه های مرتبط خواست که در برپایی نشست های حقوق شهروندی، از برش برنامه ای برای عملیاتی شدن آن برخوردار باشند.
استاندار گلستان بر سرمایه گذاری در حوزه آموزش رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: دستگاه های مرتبط باید از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری برای آموزش حقوق شهروندی به مردم بیشترین استفاده را ببرند.
به گزارش ایرنا منشور حقوق شهروندی دارای 120 بند است که 29 آذر سال 95از سوی رییس جمهور به طور رسمی برای اجرا ابلاغ شد.

**ابلاغ منشورحقوق شهروندی احیای بند 134 قانون اساسی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت که ابلاغ این منشور در واقع احیای بند 134 قانون اساسی است که مغفول مانده بود.
علی اصغر طهماسبی افزود: خیلی ها در برابر منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس جمهور مقاومت دارندد ولی این منشور قانون اساسی را بند به بند تفسیر می کند تا مردم حقوق و مطالبه خود را به خوبی بدانند.
وی بر سرمایه گذاری در حوزه آگاه سازی جامعه و آموزش در حوزه حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت دستگاه ها در این بخش و برای نهادینه شدن آن تاکید کرد.

** پوشش بازماندگان از تحصیل اولویت در رعایت حقوق شهروندی
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان در این نشست با اشاره به اینکه 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد، پیشنهاد داد که پوشش تحصیلی این عده اولویت مطالبه در رعایت حقوق شهروندی در استان باشد.
عبدالرضا چراغعلی افزود: بیشترین فراوانی کودکان بازمانده از تحصیل گلستان در شرق استان به ویژه در روستاهای سنی نشین است.
وی همچنین وجود 64 هزار خانوار بی سرپرست را یکی از آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: توانمندسازی این عده در قالب رعایت حقوق شهروندی باید اولویت دوم کار گروه باشد.
وی همچنین گزارشی از عملکرد یکساله اجرای ابلاغ منشور حقوق شهروندی رییس جمهور در استان ارائه داد.

**حضور نداشتن 2900 کودک کلاس اولی گلستان در مدارس
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که در این استان دو هزار و 900 کلاس اولی امسال به دلیل فقر مالی، معلولیت ومشکلات مختلف در کلاس حاضر نشده اند.
سعید مازندرانی افزود: اقدام هایی با همکاری آموزش و پرورش استان برای بازگشت آنها به مدرسه انجام شده ولی هنوز تعدادی در کلاس ها حاضر نیستند.
وی اظهار کرد که برای حضور کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار در مدارس نیاز به لحاظ بودجه خاص و همراهی و همکاری همه دستگاهها است.

**فرهنگ سازی حقوق شهروندی نیاز به مشخص کردن اولویت
فرمانده انتظامی گلستان گفت که فرهنگ سازی رعایت حقوق شهروندی در جامعه نیاز مبرم به تقویم و مشخص کردن اولویت ها در استان دارد.
سردار علی اکبر جاویدان افزود: اگر به این مهم با رعایت اولویت توسط دستگاه ها پرداخته شود آگاهی از رعایت حقوق شهروندی در جامعه شتاب گرفته مطالبه مردم برای آن افزایش می یابد.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر در شمال کشور قرار دارد، مردم این استان از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.