به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور در گرگان اظهار کرد: با درآمد 200 میلیارد تومانی امکان رسیدن گلستان به توسعه پایدار وجود ندارد که باید در تعیین شاخص ها ، روش های تامین درآمدها و جذب بودجه ها و سرمایه گذاران تجدید نظر کرد.
وی بیان کرد: توجه و حمایت بیش از پیش بخش خصوصی و تسهیل شرایط ورود آنها به گلستان، نیاز آینده استان و مورد تاکید و اصرار مدیران برای کاهش نیازهای مالی و اعتباری و هموار سازی راه توسعه است.
هاشمی بیان کرد: گلستان ظرفیت های فراوانی در بخش های گوناگون دارد که بخش خصوصی می تواند با تزریق سرمایه مناسب و تکمیل زیرساخت ها، درآمدهای استان را تا حد زیادی افزایش و مسیر رسیدن به توسعه پایدار را کوتاه تر کند.
استاندار گلستان ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت ها و جذابیت های کم نظیر گلستان است که با فراهم شدن زیرساخت های لازم و ورود گردشگران بیشتر داخلی و خارجی ، منابع درآمدی پایدار برای استان ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: در راه رسیدن به این توسعه نباید فقط چشم به درآمد های داخلی داشت و باید با برنامه ریزی درست و هدفمند، جذب سرمایه های خارجی را هم به فهرست درآمدی استان اضافه کرد.
هاشمی افزود: برای افزایش درآمدها در بخش گردشگری و صنایع دستی که می تواند محور توسعه استان باشد باید به دنبال بازارهای ملی و فراتر از کشور بود تا کمبودهای درآمدی استان با نگرانی های کمتری تامین شود.
وی در ادامه بر لزوم برخورداری استانها از سهم اختصاصی درآمدهای مازاد مالیاتی تاکید کرد و گفت: این مدل و دیگر روش های انگیزشی می تواند به افزایش انگیزه برای بیشتر شدن درآمدهای پایدار در استانها و در نهایت حل مشکل کمبود اعتبارات دولتی منجر شود.
به گزارش ایرنا ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانها که به میزبانی گرگان در حال برگزاری است فردا چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.