عماد مخدومی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این کلاس های درس به سامانه حرارت مرکزی استاندارد (شوفاژ) مجهز و برای بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
به گفته وی؛ از سال قبل تا مهرامسال 700 تا یکهزار کلاس درس در استان مجهز به سامانه گرمایشی حرارت مرکزی استاندارد شد.
وی افزود: در بقیه کلاس های آموزشگاه های استان برای گرم کردن فضا از بخاری گازی و نفتی و سیستم برقی استاندارد استفاده می شود واین اداره کل برنامه تجهیز این مدارس به سامانه حرارت مرکزی استاندارد(شوفاژ) را به جد در دست پیگیری دارد.
مخدومی اضافه کرد که از برق برای گرم کردن فضای کلاس ها بیشتر در مدارس یک الی دو کلاسه در مناطق جنگلی، سخت گذر و دورافتاده استان استفاده می شود.
به گفته وی؛ برنامه ریزی شده تا طرح جایگزین سامانه حرارت مرکزی استاندارد طی سه سال آتی در کل مدارس استفاده کننده از بخاری گازی و نفتی اجرا شود.
وی؛ ظرفیت طرح جایگزین کردن سامانه حرارت مرکزی استاندارد طی سه سال آتی در استان را سه هزار کلاس درس اعلام کرد و افزود: اعتبار اجرای طرح بین 150 تا 200 میلیارد ریال است و مشکلی از بابت تامین آن وجود ندارد.
به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش گلستان چند روز قبل در شورای آموزش و پرورش استان گفت: اکنون در مدارس استان 326 هزار و859 دانش آموز مشغول فراگیری علم و دانش هستند که 201هزار و 581 نفر در مقطع ابتدایی، 75 هزار و 776 نفر متوسطه اول، 47 هزارو 707 نفر در متوسطه دوم و یکهزار و 795 نفر در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گلستان تحصیل می کنند.
محمدرضا وطنی اضافه کرد: تعلیم و تربیت این دانش آموزان برعهده 19 هزار و 890 فرهنگی است که 10 هزار و 443 نفر مردان معلم هستند.
به گفته وی؛ دانش آموزان استان در2 هزار و 600 مدرسه در قالب 11 هزار کلاس درس به تحصیل مشغول هستند.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا ساکن هستند و از سوی دستگاه های مرتبط به آنان خدمات در حوزه های مختلف از جمله فراهم بودن زمینه تحصیل فرزندان آنها ارائه می شود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.