به گزارش خبرنگار ایرنا امسال ناشران 52 هزار و 693 عنوان کتاب و دیگر محصولات خود را درمعرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار داده بودند.
طبق گزارش حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این نمایشگاه در بخش دانشگاهی 260 ناشر، حوزه عمومی 114 ناشر، کودک و نوجوان 29 ناشر، کمک آموزشی 19ناشر، پزشکی 13 ناشر، استانی 14 ناشر، اهل سنت 7ناشر، حقوقی 5 ناشر، کشاورزی و زبان خارجه و ادبیات هرکدام 3 ناشر و هنر 2 ناشر حضور داشتند.
امسال فروش کتاب در این نمایشگاه با 30 درصد تخقیف پیش بینی شده بود که 20 درصد آن از محل بن تامین و بقیه از طریق ناشران برای خریداران کتاب اعمال می شد.
مسئولان برگزاری این نمایشگاه پنج میلیارد و 500 میلیون ریال بن کتاب در نظرگرفته بودند که تا ساعت 18 یکشنبه 6 میلیارد ریال توسط بانک شهر به بازدید کنندگان عرضه شد.

*برگزاری 35 برنامه متنوع فرهنگی هنری از حاشیه های نمایشگاه
در 6 روز برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در استان گلستان 35 برنامه متنوع فرهنگی هنری از جمله رونمایی از 17 کتاب نویسندگان، جشن امضا با حضور شماری از نویسندگان کشوری، برپایی کارگاه آموزشی، معرفی کتاب و نقد و بررسی آن، نشست های تخصصی با موضوع اقتصاد نشر، نقش مطالعه در زندگی پایدار، بررسی ادبیات داستانی، کودک خلاق، اجرای برنامه های هنری ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی کارگاه قصه گویی و تعزیه کودک و نوجوان برگزار شد که همراه با استقبال بازدیدکنندگان بود.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.