به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در مراسم سوگواری دانش آموزی با نام احلی من العسل ویژه سالروز شهادت قاسم بین حسن (ع) که در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، افزود: شهادت محسن حججی نشان داد که او تربیت شده نهضت عاشورا و سیدالشهدا (ع) است.
وی، با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس نیز چنین شهیدانی بودند، گفت: اگرچه امروز جنگ تمام شده اما رزم برقرار است زیرا هنوز اسرائیل و آمریکا به عنوان دشمنان اسلام هر روز توطئه می کنند و از گروهک های تکفیری حمایت می کنند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) شعارهای زیبا، انسان ساز و تحول آفرین زیادی که ذخائر این واقعه عظما نیز هستند، دارد که 'هیهات من الذله' و ' احلی من العسل' از بهترین آن است.
وی با طلایی دانستن شعار 'احلی من العسل' حضرت قاسم بن الحسن (ع) درجریان واقعه عاشورا، تصریح کرد: این نوجوان 12 ساله با این شعار نشان داد، شهادت در راه حق (خدا) همیشه شیرین است و در بین شهدای کربلا جاودانه و ماندگار شد.
امام جمعه گنبدکاووس با قدردانی از برگزاری مراسم سوگواری دانش آموزان این شهرستان درسالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) و نوحه خوانی نوجوانان، گفت: این مراسم نشان داد که نوجوانان و جوانان پر استعداد این مرز و بوم می توانند در برپا داشتن هیات های مذهبی درسطح محلی، استانی و کشوری موفق باشند.
به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم که با نوحه خوانی تعدادی از نوجوانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود، میثاق نامه سوگواری حضرت قاسم بن حسن (ع) درپنج بند قرائت شد.
آموزش و پرورش شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان ،افزون بر 65 هزار دانش آموز دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.